Küreselleşme sürecinde uluslararası pazarlama yönetiminde yerel-kültürel özellikler: Nestle firması örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ü YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZElt KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİNDE YEREL-KÜLTÜREL ÖZELLİKLER: NESTLE FİRMASI ÖRNEĞİ Gönül TERLEMEZ İstetme Yönetimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ocak 2003 Danışman: Yard. Doç. Dr. Şuayip ÖZDEMÎR Uluslararası işletmelerin geneli uluslararası pazarlama yönetiminde pazarlama fâaliyetlerim hedef pazarda bulunan tüketicilerin yerel-kültürel özelliklerine, beklentilerine, satın alma alışkanlıklarına ve benzeri özelliklerine göre uyarlamaktadır. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlanmn temel belirleyicilerinden olan tüketicilerin yerel ve kültürel özelliklerine daha âzla önem verilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, dünyanın en büyük yiyecek gruplarından birisi olan, 84 ülkede, 229.000'den daha çok çalışanı, 468 fabrikası ile bütün dünyaya hizmet sunan Nestle Firması bu çalışmada Örnek olarak alınmıştır. Nestle Firması, uluslararası pazarlarda ürünlerinin genelinde hedef pazarların yerel ve kültürel özelliklerine uygun olarak bir takım uyarlamalara gitmektedirler. Nestle Firması birbirlerinden önemli derecede farklılıklar gösteren uluslar arası pazarlarda ürün çeşitlendirmesine giderek geniş bir tüketici kesimine hitap edebilmekte ve bu şekilde uluslararası pazarlarda daha başarılı olabilmektedir. m ABSTRACT LOCAL, CULTURAL FEATURES ON INTERNATIONAL MARKETING MANAGEMENT AT PROCESS GLOBALITION: A SAMPLE OF NESTLE FIRM Gönül TERLEMEZ Business Enterprisess Main Discipline Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences January 2003 Advisor: Yard. Doç. Dr. Şuayip ÖZDEMÎR Most of the international firms carry out their marketing strategies according to the local characteristics, expectations and purchasing patterns of the consumers in the target market. The local and cultural characteristics of the customers should be taken as the basic determiner İn consideration beside the consumers' wants and needs. The Nestle Firm is one of the greatest food manufacturers of the world with 229.000 employees in 468 factories in 84 countries. It has a vision to serve the whole world. For that reasons this firm was chosen an a sample for this study. Nestle carries out different strategies for the each product according to the local and cultural characteristics of the target market and meets the needs and wants of different segments in the global market through product diversification and has gained great succes on the global marketing process.
Collections