İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin toplam kalite yönetimine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Veli ÇEVİK İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. İlhan GÜNBAYI Bu araştırmanın amacı, son dönemde bir çok sektörde uygulanan ve eğitim sektöründe de uygulanabilmesi için çalışmalar yapılan Toplam Kalite Yönetimine ilişkin, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin ne olduğunu belirlemektir. Bu amaçla, Afyon il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine ilişkin görüşleri alınmış ve bu görüşlerin `yaş, cinsiyet, medeni durum, kıdem, öğrenim durumu` değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Verileri toplamak amacıyla iki bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. Birinci bölümde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise Toplam Kalite Yönetiminin `Katılım`, `Takım Çalışması`, `Sürekli Gelişme`, `Liderlik`, `İletişim`, `Değişme ve Yenileşme` boyutlarına ilişkin toplam 42 önermeye yer verilmiştir. Araştırmada kullanılan anket, Afyon ili merkez ilçede 2002-2003 eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapan 56 yönetici ve 284 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayanarak ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir.uı İlköğretim kuramlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler toplam kalite yönetiminin `katılım` `takım çalışması`, `sürekli gelişme`, `liderlik`, `iletişim`, `değişme ve yenileşme` boyutlarına `çok yüksek` düzeyde önem vermektedirler. İlköğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin toplam kalite yönetiminin `katılım`, `takam çalışması`, `iletişim`, `değişme ve yenileşme` boyutlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Yönetici ve öğretmenlerin toplam kalite yönetiminin `sürekli gelişme` ve `liderlik`, boyutlarına ilişkin görüşleri arasında.05 düzeyinde anlamlı derecede bir farklılık bulunmaktadır. Kadın ve erkek yönetici ve öğretmenler, toplam kalite yönetiminin `katılım`, `takım çalışması`, `sürekli gelişme`, `liderlik`, `iletişim`, `değişme ve yenileşme` boyutlarına benzer düzeyde önem vermektedirler. `Katılım`, `takım çalışması`, `liderlik`, `iletişim`, `değişme ve yenileşme` boyutlarına farklı öğrenim durumu grubundaki yönetici ve öğretmenlerin hepsi benzer düzeyde önem vermektedirler. IV MASTER'S THESIS ABSTRACT THE OPINIONS OF PRIMARY SCHOOLS PERSONELS ABOUT TOTAL QUALITY MANAGEMENT Veli ÇEVİK The Department of Primary Education Elementary Education Afyon Kocatepe University, Graduate School of Social Sciences June 2003 Advisor Assistant Professor Doctor Hhan GÜNBAYI The purpose of this study is to reveal the opinions of the primary school teachers and managers about Total Quality Management which is carried out in many sectors and tried to carry out in education sector, now a days. For this purpose, the opinions of the primary school teachers and managers were asked about Total Quality Management and it was aimed to reveal if these opinions had differences according to `age, sex, marriage state, seniority, education` variables. A two-sectioned questionare was prepared to gather the data. This questionare, consisted of 42 questions. In the first section of questionare, the propositions were about the personal informations of the teachers and the managers and in the second section of questionare, the questions were about the `participation`, `team work`, `continual development`, `leadership`, `communication`, `changing and innovation` dimensions of Total Quality Management. The questionare used in the research was applied to 56 primary school managers and 284 primary school teachers in Afyon's city center and center-towns.The findings of the study can be summaried as the following; The primary school teachers and managers are giving importance in the highest level to `participation`, `team work`, `continual development`, `leadership`, `communication`, `changing and innovation` dimensions Total Quality Management. There isn't a meaningful difference between the opinions of the primary school teachers and managers about the `participation`, `team work`, `communication`, `changing and innovation` dimensions Total Quality Management. In the level of.05 there is a meaningful difference between the opinions of the teachers and managers about the `continual development`, `leadership` dimensions Total Quality Management. The female and the male teachers and managers scored the same in `participation`, `team work`, `continual development`, `leadership`, `communication`, `changing and innovation` dimensions of Total Quality Management. All of the teachers and managers who were in different education groups scored the same level to `participation`, `team work`, `leadership`, `communication`, `changing and innovation` dimensions of Total Quality Management.
Collections