Marka kavramı ve tüketicilerin markaya bakış açısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DOKTORA TEZ ÖZETİ MARKA KAVRAM VE TÜKETİCİLERİN MARKAYA BAKIŞ AÇISI Alparslan ÖZMEN İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2003 Danışman: Prof. Dr. Necdet TİMUR Çalışmada, Deneyimsel Pazarlamada marka konumlandırılması incelenmiştir. Günümüzde küreselleşen dünya hızla değişim göstermektedir. Bu değişim gösteren alanlardan birisi de pazarlama alanıdır. Pazarlama alanında bir çok yeni yaklaşım ortaya çıkmış ve bu yaklaşımlardan biri de Deneyimsel Pazarlamadır. İşletmelerin ürünlerini pazara çıkarıp tüketicilere ulaştırabilmesi oldukça zorlaşmıştır. İşletmeler bu nedenle her ürünü markalamak zorunda kalmaktadırlar. Ancak her markalanan ürün pazarda tutunamamakta, bazıları bir gün içinde yok olup gitmektedir. İşletmeler, pazardaki bu yoğun rekabetle ürünlerim tüketicilere ancak iyi konumlandırdıkları takdirde ulaştırabilmektedirler. Bu bağlamda marka konumlandırma önem kazanmaktadır. Deneyimsel pazarlama bu durumda öne çıkarak, işletmelerin markalarını sıcak, samimi, tüketiciye yakın ve çevreye duyarlı olarak konumlandırmaları gerektiğini incelemektedir. Kısacası, markalar tüketicinin duygusal olarak yüreğine seslenmelidir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise, Afyonda bulunan tüketicilerin beyaz eşyaların zihinlerindeki konumu ve deneyimsel pazarlama açısından konumlan ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler: Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, Deneyimsel Pazarlama, Pazarlama Estetiği, Marka, Marka Konumlandırması ABSTRACT THE BRAND CONCEPT AND THE CONSUMERS' PERSRECTTVE TOWARD THÎS CONCEPT Alparslan ÖZMEN Department of Management Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences June 2003 Advisor Prof Dr. Necdet TİMUR This study examines brand positioning in Experimental Marketing. Today, marketing is one of the rapidly changing areas in the globalized world. In tins connection, a number of new approaches have appeared, one of which is Experimental Marketing. Firms now have to create brands for their products due to the emerged difficulties in bringing them to the market However, not all branded products are accepted in the market, some of them disappeared even in one day. Under these intensively competitive market conditions, firms are able to promote their products only if they make a well-positioning. This fact marks the significance of brand positioning. Firms have to make a warm, friendly, close to customers and environment friendly brand positioning in the market in which customers face very similar products. In short, mey should reach their customers' hearts. In the light of above explanation, importance of Experimental Marketing becomes obvious. Therefore, in tins study, Brand Positioning is examined from the view of Experimental Marketing. In the application part of this study, it is tried to reveal the position of white goods in the mind of customers in Afyon from the view of Experimental Marketing. Keyword: Experiential Marketing, Marketing Aesthetics, Brand, Brand Positioning
Collections