İşletmelerde bilgi yönetimi uygulamaları ve rekabet avantajına katkıları: Siemens Business Services (SBS) Türkiye
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DOKTORA TEZ OZETI İŞLETMELERDE BİLGİ YÖNETİMİ UYGULAMALARI VE REKABET AVANTAJINA KATKILARI : SIEMENS BUSINESS SERVICES (SBS) TÜRKİYE ÖRNEĞİ Mustafa KURT İşletme Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2004 Danışman: Doç. Dr. Belkıs ÖZKARA Bilgi ve bilgi yönetimi kavranılan son dönemlerde yönetim literatüründe sıkça tartışılan konular arasındadır. Son yıllarda bilgi, örgütler içerisinde önemini sürekli olarak artırmış ve stratejik bir kaynak olarak anılmıştır. Bilginin elde edilmesi, sınıflandırılması, depolanması ve paylaşılmasını kapsayan, ayrıca bilgiden değer oluşturmayı amaçlayan bilgi yönetimi ise örgütlerin açık ve örtük bilgilerine odaklanmaktadır. İşletmelerde bilgi yönetimi uygulamaları içsel ve dışsal çevreye ilişkin enformasyonları ve bilgileri kullanarak örgütün ürün ve süreçlerine değer katmayı amaçlamaktadır. Bilgi yönetiminin önemini artıran unsur ise son yıllarda işletmelerin rekabet çabalarında yenilikçiliğin ve yaratıcılığın ön plana çıkmasıdır. Ayrıca bilişim ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler bilgi yönetimi uygulamalarını kolaylaştırarak bilginin daha hızlı elde edilmesini, sınıflandırılmasını ve paylaşılmasını sağlamıştır. Bilgi yönetimi uygulamaları, işletmelerin rekabet çabalarını desteklemekte ve rekabet avantajı kazanmasında katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmada bilgi yönetimi, bilgi yönetimi yapısının kurulması ve bilgi yönetimi uygulamalarının rekabet avantajına katkıları incelenmiştir. Çalışma kapsamında Siemens Business Services (SBS) Türkiye'de örnek olay çalışması yapılmış ve bilgi yönetimi uygulamalarının rekabet avantajına katkıları analiz edilmiştir. Ill ABSTRACT APPLICATIONS OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN BUSINESS AND THE CONTRUBUTION TO COMPETITIVE ADVANTAGE: EXAMPLE OF SIEMENS BUSINESS SERVICES (SBS) TURKEY Mustafa KURT Department of Business Administration Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences 2004 Advisor: Doç. Dr. Bellas ÖZKARA Nowadays, knowledge and knowledge management have been frequently discussed in management theory. In recent years, knowledge's importance in organization has been continuously increased and knowledge has been called as a strategic resource. Knowledge management which include obtaining, categorizing, storing and sharing of knowledge and create value through knowledge focuses on organization's tacit and explicit knowledge. Knowledge management applications in organizations aim to create value for products and process by using internal and external environment's information and kowledge. What makes knowledge management more important are innovation and creativeness in organization' competitive efforts. However, rapid developments in information and communication technologies have facilitated knowledge management applications. Thus, it enables obtaining, categorizing and sharing of knowledge more rapidly than in the past. Knowledge management both support business' competitive efforts and contribute to gain competitive advantage. In this study, knowledge management, establishing of knowledge management system and the contributions of knowledge management to competitive advantage was examined. At the research phase, case study method used at Siemens Business Services (SBS) Turkey and the contributions of knowlege management to competitive advantage was analysed.
Collections