İmalat sanayindeki büyük ölçekli üretim işletmelerinde yönetsel yetenekler ve eğitim gereksinimlerinin analizi: Antalya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yüzyılda dünyamız, önceki yüzyıllara göre çok daha hızlı bir gelişim göstermekte, buna bağlı olarak bilgiler süratle artmakta ve değişmektedir. Sanayi yaşamı da bundan payım almakta ve buradaki hızlı gelişmeler, insan faktörü üzerine eğilmeyi ve bu faktörü daha yararlı ve güçlü hale getirmeyi gerektirmektedir. Eğitimin günümüzdeki önemi tartışmasız bir gerçek olduğundan; hızlı bir iletişim, bilgi artışı ve dönüşüm çağma geçtiğimiz ve daha da önemlisi kişisel bilgilenme ihtiyacı giderek çoğaldığına göre bu gelişmelere kişi, kurum ve toplum olarak tepki vermemek, yerinde saymak demektir. Bilgi çağma geçişin gerektirdiği dönüşümün sağlanmasında eğitimin belirleyici rol oynadığı görülmektedir. Eğitim çalışan kişilerin vasıflarım, bilgi vererek, deneyim kazandırarak ve işini yapabilecek donanımları sağlayarak yükseltmektedir. Bilinçli çalışan, doğru düşünen, geniş bir bakış açısıyla ve yaratıcı olarak işlerini yapan, yüksek teknolojileri kullanan uzman kişiler işletme eğitimleri ile yetiştirilmektedir. Yapılan eğitimler, çalışanlara en uygun kavramsal, teknik ve insan ilişkileri yeteneklerini vermeye yönelik olmaktadır. İşletmelerde belki de üzerinde en çok durulan eğitim çalışmalarının başmda yönetici eğitimleri gelir. Yöneticiler eğitime en çok ihtiyaç duyan gruptur. Çünkü, yöneticilerin temel amacı, bir grup inşam aynı amaçlar etrafında toplamak, koordine etmek ve arzulanan sonuçlara varılmasını sağlamaktır. Bu koordinasyon da bilgi ve yetenek gerektirir. Artık insan kaynaklan bir işletmedeki en değerli sermaye olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla bu sermayeden en iyi şekilde yararlanmak ve onu boşa kullanmamak gerekir. Bu nedenle bu araştırma; işletmelerin bu sermayeden en iyi şekilde yararlanmalarına ışık tutmak amacıyla, eğitim gereksinimleri ve bu gereksinimlerin nasıl karşılanabileceği konusunu irdelemek amacıyla oluşturulmuştur. Araştırmamız Antalya ilindeki üretim işletmeleriyle sınırlı olup konu, belirlenen işletmelerin yönetim kadrosundaki işgörenlerin; konumları itibariyle sahip olmaları gereken eğitim seviyeleri, mevcut eğitim durumları ve varsa aradaki farkın nasıl giderilebileceği konularını kapsamaktadır. VE ABSTRACT In the last century, world witnessed much more rapid development than in any other century in history, therefore our knowledge base increased and changed rapidly. Production took its share and the changes in business life forced the man to deal with the labor factor more and make it more useful and powerful. As the indisputable importance of education, quick communication, increase in the knowledge base, requirements of the century we live in, and moreover, the personal need for knowledge gradually increases, failure to react as institutions and society means failure to moving a head. It is seen that education is the key factor in the knowledge area. Education is to increase employees' qualifications by informing, helping to gain experience and supplying essential hardware. Consciously working, correct thinking, high technology user, with wide perspective and creative skills employees are trained by business level educations. Educations given are to cause the employees to gain the most suitable conceptual, technical and interpersonal skills. Manager education is the most considered within firm education programs. As a group, managers require education the most. As their primary duty is to gather a group of people, coordinate them and achieve the goals, they demand more knowledge and skills. Human resources is considered to be the most valuable asset for a firm. Therefore, this asset should be used wisely and shouldn't be wasted. That's why this research; to help the firms use the education programs in the most effective way, is focused on education necessities and how to these necessities to be meet. The research includes the entire production firms' managing employees' in Antalya; their current education levels, their expected education levels, and if there is a gap between them how to remove it. VIII
Collections