Sorgulama yöntemiyle fen bilgisi dersi öğretiminin ilköğretim okullarında uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi SORGULAMA YÖNTEMİYLE FEN BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİMİNİN İLKÖĞRETİM OKULLARINDA UYGULANILMASI Hatice Ahu GENÇTÜRK Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2004 Danışman : Yard. Doç. Dr. Lütfullah TÜRKMEN Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi dersi `Canlılar Çeşitlidir` ünitesinde öğrencilerin başarı düzeyleri açısından geleneksel öğretim metodu ile sorgulama yönteminin etkinliğini karşılaştırmaktır. Bu çalışma 2003-2004 eğitim- öğretim yılının bahar döneminde iki farklı sınıfta 4. sınıfı okuyan 50 öğrenci ile yapılmıştır. Sorgulama yöntemi ile öğretim deney grubuna; geleneksel öğretim yöntemi ise kontrol grubuna uygulanmıştır. Bu çalışma yaklaşık 7 hafta sürmüş ve konu ile ilgili basan testi başarı durumlarını karşılaştırmak için her gruba ön ve son test olarak verilmiştir. Verilerin analiz edilmesi sonucunda; ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin `Canlılar Çeşitlidir` ünitesinin konularını sorgulama yöntemi ile öğrenen öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemi ile öğrenen öğrencilere göre başarıları istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde fazla çıkmıştır (P<0,05). uAnahtar Kelimeler ; Sorguluna yöntemi, geleneksel öğretim yöntemi, fen bilgisi eğitimi. ııı ABSTRACT Master Thesis TEACHING ELEMENTARY SCIENCE COURSES WITH INQUIRY-TEACHING METHOD AT THE PRIMARY SCHOOLS By Hatice Ahu GENÇTÜRK Elementary Education Afyon Kocatepe University, The Institute Of Social Sciences September 2004 The purpose of this study was to compare students' achievement levels with the effects of Inquiry and traditional teaching methods in the unit of Diversity of Living Things at the 4th grade Elementary Science Courses. This study was carried out in 4th grade elementary science courses as two groups with 50 students in the spring semester of 2003-2004. Inquiry-teaching method and traditional teaching method were applied to experimental and control groups, respectively. This study took seven weeks and to check students' achievement levels, pre and post achievement tests were given to the both groups. As a result of the analysis of data, at the beginning, there were no statistically significant differences between two groups. At the end of study, there were statistically significant differences between two groups (P<0,05) that the achievement level of experimental group with inquiry teaching method was significantly higher than IVthat of control group with traditional teaching method. Also, students, who were in experimental group, reported that they involved and enjoyed science courses much more than those students who were in control group. In the result, it could be said that inquiry-teaching method is more effective and successful than traditional teaching method in elementary science courses.
Collections