Göksel Baktagir`in yapmış olduğu saz semâileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İİİ YÜKSEK LİSANS ÖZETİ GÖKSEL BAKTAGİR'İN YAPMIŞ OLDUĞU SAZ SEMAİLERİ Ş.Suat TO YDEMİR Müzik Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü EKİM 2005 Danışman: Yrd.Doç.Dr. Yusuf MİRİŞLİ Saz Musikisinin unutulduğu son dönemlerde, günümüz saz icracılarının en önde gelenlerinden biri olarak kabul edilen GÖKSEL BAKTAGİR'İN yapmış olduğu saz eserlerinin saz icrasına ve bestecilik anlayışına çok farklı bir soluk getirdiği kaçınılmaz olmuştur.Bu çalışmada sadece Saz Semai formunda bestelemiş olduğu eserlerin bir kısmı incelenmiştir. Bu eserler incelenirken, özellikle bestekârlık yönü, makamsal ifade ve tertibatı, kullanmış olduğu geniş aralıklar, motifler, önemli mızrap pozisyon ve türleri, ezgisel ifade, makam, usûl ve tema arasındaki uyum ve sol el tekniği üzerinde durulmuştur. Yapmış olduğu tasviri eserlerin çoğuna bir isim vererek, hepsi birbirinden kıymetli olan Türk müziği enstrümanlarının gelişmesinde ve tınılarının çok farklı şekillerde ön plâna çıkmasında etkili olmuş ve katkıda bulunmuştur. Eserlerinde, kanun sazının bütün teknik imkânlarını sınırlarına kadar zorlayan GÖKSEL BAKTAGİR'İN, mızraplı sazda göstermiş olduğu müzikal ifade ve kimlik ifâde edilmeye çalışılmıştır. IV ABSRACT ANALYSIS OF GÖKSEL BAKTAGÎR'S SAZ SEMÂİS Ş.Suat TO YDEMÎR Department of Music Afyon Koacatepe Üniversity,The Institute of Social Sciences October 2005 Advisor: AssistProf. Yusuf MİRİŞLİ It is undeniable that, in recent periods, where saz music began to be forgetten, the contribution of Göksel BAKTAGİR, one of the leading figures of contemporary instrument performers, gave new horizons to instrument performance and composition fieldin this study, some of his Works, composed in the form of saz semai, have been examined. While examining these pieces of music, a special attention has been given to his compositor side, modal expression and construction, wide intervals used, motives, important mızrap position and types, musical expression mode, harmony between method and theme and left hand technique. Göksel BAKTAGİR contributed to the development of Turkish musical instruments, and influenced the appearance of the thones in different forms by giving names to most of his descriptive pieces of music. His usage of all the technical practibilities of kanun instrument to the limits and his musical expression and identy with a plectrum instrument have been studied.
Collections