Şuhut ilçesinde eğitimin dağılımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İdari açıdan bağlı olduğu Afyonkarahisar ilinin 29 km. güneyinde bulunan ve1182 km² yüzölçümüne sahip olan Şuhut ilçesi, Ege Bölgesi'nin İç Batı AnadoluBölümü'nde yer almaktadır. 1946 yılında ilçe merkezi olduktan sonra hızla nüfusu artanŞuhut'ta, eğitimin dağılımını inceleyen bilimsel bir araştırma yapılmamıştır. Sahanınçalışma alanı olarak seçilmesinde bu durum etkili olmuştur.Şuhut ilçesindeki eğitim faaliyetleri araştırılırken konunun genel yapısınıilgilendiren çalışmalar gözden geçirilmiştir. Araştırmada coğrafi düşüncenin esasyöntemlerinden birisi olan yerinde gözlem metodu kullanılmıştır. Dağılım-mekan-insanilişkilerine bağlı kalınarak eğitim faaliyetleri açıklanmaya çalışılmıştır. İlçede eğitimintarihi gelişimi, veri yetersizliği nedeniyle Afyonkarahisar ilinin eğitim tarihi dikkatealınarak hazırlanmıştır.Eğitim-öğretime ait veriler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve ilçede yer alanokullardan temin edilmiştir. Cumhuriyetten sonra kayıtlar tutulmasına rağmen, sağlıklıveriler ancak son 15 yıl ile sınırlıdır. Okul, öğrenci, öğretmen sayıları ile nüfusun artışıdikkate alındığında 1990-2004 yılları arasındaki veriler Şuhut'ta eğitimin dağılımınıortaya çıkarmaktadır. 1990-2004 yılları arasındaki eğitim-öğretim faaliyetlerine ait bilgive istatistikler nedensellik, sebep-sonuç, dağılım ilkeleri doğrultusunda açıklanmayaçalışılmıştır.Araştırma sonucunda Şuhut ilçesinde eğitimin yeterince gelişmediğigörülmüştür. Sekiz yıllık zorunlu eğitimin ardından özellikle kırsal yerleşmelerdeortaöğretime geçişlerin düştüğü belirlenmiştir. Araştırma sahasında köy yerleşmelerinindağınık ve ortaöğretim kurumlarının kırsal yerleşmelere yakın olmaması ortaöğretimetalebi azaltmaktadır. Taşımalı eğitim ve birleştirilmiş sınıf uygulaması, köylerin eğitimihtiyacını karşılayamamaktadır. İlçe eğitim kurumları öğrencilerin sosyal ihtiyaçlarınayeterince cevap verememektedir. Araştırma sahasının il merkezine yakın olması,ilçeden il merkezine öğrenci gidişine neden olmaktadır. The district Şuhut, located in 29 km?s south of AfyonkarahisarŞuhut isadministratively bounded to and which has 1182 km² of area measurement, is located inwest Interior Part of Egean Region. In Şuhut, of which population has increased after itbecame a district in the that examine the distribution of education haven?t made. Thiscondition was effective for this field?s chosen for studying area.While the education activities were being examined, the studies made beforewere glanad over.İn the investigation, done in the main place observation method whichis one of main methods of geographical idea was used. Education activites were beingtried to explain by being dependent to the distribution place human relation. In thedistrict, historical developmant of education was prepared by taking account of theeducation history of the city Afyonkarahisar, because of inefficiency of data.Datas belong to education system were gained from the Directory of Educationand from the schools of the district. Although registrations were made after declarationof Turkish Republic, healthy datas are restricted only in 15 years. As the numbers ofschools, students and teachers and the increasement of population are considered,datasbetween 1990-2004 revealed the education distribution in Şuhut. Datas and statisticsbelong to education system activities between 1990-2004 were tried to be expalinedthrough causality, reason result, and distribution principles.Art the end of the investigation, it was noticed that in Şuhut, education hadn?tdeveloped sufficiently. After the eight yeared obligatory education, especially in ruralsettlements, it has been determined that the transition to secondary education weredecreased. In investigations field, being untidy of settlements and being close ofsecondary education institutions to rural settlement areas, are decreasing the demand tosecondary education. Education done by transporting and practice of connected classes,are not able to support education necessity of villages. District?s education instituescannot support the student?s social necessities. Being close of investigation field to citycentre, is causing student?s going to city centre from the district.
Collections