Abdülkadir Meragi`nin eserlerinin makamsal açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Klasik Türk Müziğinde ?Hoca? denip mûsikinin en büyük üstadı olarak kabuledilen Abdülkâdir Merâği, Türk ve Osmanlı toplumunun dışında; Azerbaycantopraklarında doğmasına rağmen, Klasik Türk Müziğinin nazariyat ve bestekârlıkalanlarında bir deha olarak kabul edilmiş ve mûsikimizin bu yönleriyle gelişmesindeönemli roller oynamıştır. Kendisinden önce Anadolu Selçuklu mûsiki anlayışını devamettiren Osmanlı Türkleri 1400'lü yıllardan sonra Merâği'nin mûsikû anlayışınıbenimseyip onun yönünü takip etmişlerdir.Çalışmada bir klasik dönem bestekâr'ı olan Abdülkâdir Merâği'nin eserlerininmakamsal açıdan incelenmesi yapılarak, bestekârın makam ve form anlayışınıngünümüzdeki anlayışla farklılıkları ortaya çıkartılmıştır. Bu dönemde bestekârınkullandığı formların incelenmesinin yanı sıra sözlü mûsikide kullandığı Kâr, Kârçe,Beste, Ağır Semâû, Yürük Semâû formlarının kullanılış şekilleri incelenilerek, buformlardaki usûl anlayışına değinilmiştir.
Collections