İlköğretim 4., 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme -değerlendirme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine girenöğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi ve uygulama düzeyleri ve bilgi düzeyleri ilegirdikleri sınıf, mezun oldukları yüksek okul, cinsiyet, branş, kıdem ve okul türüdeğişkenleri açısından farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.2003-2004 eğitim öğretim yılında Afyon il merkezinde İlköğretim 4. 6. ve 8.sınıf Türkçe dersine giren 150 öğretmene araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan29 sorudan oluşan başarı testi uygulanarak ve öğretmenlerin sınavlarda sorduklarısorular analiz edilerek betimsel bir alan araştırması yapılmıştır.İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin derslerdeuyguladıkları sınavlardaki soruların incelenmesi ile elde edilen bulgulara göre,öğretmenlerin bilgilerini uygulamaya aktarmada zorlandıkları söylenebilir.4. 6. ve 8. Sınıf Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgidüzeyleri arasında sınıf değişkeni açısından aralarında farklılık söz konusu değildir.İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçmedeğerlendirmedeki bilgi düzeyleri ele alındığında, Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerlehine bir anlamlılık bulunmuştur.İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme bilgi düzeylerine cinsiyetleri açısından bakıldığında, erkek ve kadınöğretmenler arasında herhangi bir farklılık söz konusu değildir.İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme bilgi düzeylerine branşları açısından bakıldığında, Türkçe öğretmenlerilehine bir durum söz konusudur.İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme bilgi düzeylerine kıdemleri açısından bakıldığında, 4-10 ve 11-15kıdemli öğretmenler lehine bir durum söz konusudur.İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme bilgi düzeylerine görev yaptıkları okul türü açısından bakıldığında, özelokulda görev yapan öğretmenler lehine bir durum söz konusudur.Sonuç olarak, İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine girenöğretmenlerinin ölçme değerlendirme ile ilgili konularda tam anlamıyla bilgi sahibiolmadıkları ve öğretmenlerin ölçme araçlarını doğru hazırlayıp uygulamaya aktarmadazorluk çektikleri söylenebilir. With this research, it is aimed to introduce whether there is a distinctionaccording to the levels of sufficiency of the teachers who attended Primary SchoolsTurkish Lessons with the class they attend, the faculty they graduated, gender, branch,seniority whether they attended the course and variables of school type.In 2003-2004 Education Term, a descriptive field research was done byapplying a performance test, formed of 29 questions prepared by the researcher, to 150teachers who attend the Turkish Lessons of the Primary School 4 , 6 and 8 classes inAfyon and analyzing the questions that the teachers asked in exams.It can not be stated a distiction between the sufficiency of measurement andevaluation and the sufficiency of applying knowledge of teachers who attend TurkishLessons of 4 , 6 and 8 classes according to the class variable.In the sufficiency of measurement evaluation, a situation in favor of the teacherswho graduated from the Faculty of Education is stated. According to the sufficiency ofapplying their knowledge, a distinction among them cannot be stated.When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation areexamined according to the gender, a distinction between the male and female teachers isnot stated. A distinction among them according to the sufficiency of applying theirknowledge is not stated.When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation areexamined according to the branches, a situation in favor of the Turkish teachers isstated.When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation areexamined according to their seniority, a situation in favor of the teachers who has 4-10and 11-15 seniority is stated. An important distinction among them according to theirsufficiency of applying their knowledge is not stated.When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation areexamined according to whether they attended the course, a situation in favor of theteachers who attended course is stated. A distinction among them according to theirsufficiency of applying their knowledge is not stated.When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation areexamined according to the schools they work, a situation in favor of the teachers whowork in a private school is stated. The sufficiencies of applying knowledge of theteachers who work in state schools are at the medium level.As a result, it can be bring forward that the Turkish teachers do not have enoughinformation about the topics related with the measurement, and evaluation, and theirlevel of sufficiency is low at the application of the topics that they have information. Itcan be stated that the teachers have difficulties on transferring their knowledge to theapplication.
Collections