Bilim ve sanat merkezine zihinsel alandan devam eden ögrencilerin akranları ile okul basarıları açısından karsılastırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada; Bilim ve Sanat Merkezine devam edip etmemenin, ögrencilerin okulbasarısıyla iliskisi belirlenmeye çalısılmaktadır. Çalısmada Bilim ve Sanat Merkezine devam edentüm ögrencilerin incelenmesi yerine, zihinsel yetenek alanında merkeze kayıt hakkı kazanmısögrencilerin durumları ile Bilim ve Sanat Merkezine kayıt hakkı kazanmamıs, ancak zihinselyetenek alanından grup testini geçmis ögrencilerin durumları karsılastırılmıstır. Arastırmanınevrenini Türkiye genelindeki 25 Bilim ve Sanat Merkezi, örneklemini Usak ve zmir Bilim veSanat Merkezlerine genel zihinsel yetenek alanından devam eden ögrenciler ve grup testini geçmisancak Bilim ve Sanat Merkezine kayıt hakkı kazanmamıs ögrenciler olusturmaktadır.Bu karsılastırma için l Milli Egitim Müdürlüklerince yapılan Seviye tespit sınav sonuçlarıve ögrencilerin dönem sonu karne notları alınmıs, istatiksel hesaplamalar yapılmıstır. Arastırmasonucunda; Bilim ve Sanat Merkezine devam eden ögrencilerle Bilim ve Sanat Merkezine devametmeyen ögrencilerin arasında okul basarısı açısından anlamlı bir farklılık görülmemistir. The aim of this study is to determine the relation between joining of the general mental skilledstudents to the Science and Art Center and it?s effects on the school success. In this study, Insteadof investigating all the students who attending the Science and Art Center, school success of thestudents enrolled the Center because of mental skill has been compared with school success of thestudents couldn?t enroll the Science and Art Center but passed the group test. The population of theresearch comprises 25 Science and Art Centers in Turkey and it samples the general mental skilledstudents who are attending Usak and zmir Science and Art Centers and the students passed thegroup test but didn?t deserve to enroll the Science and Art Centers.For this comparison, , the results of leveling exams arranged by city managements of NationalEducation and end-term marks of the students have been taken into consideration and statisticalcalculations have been made.In consequence of the research, it hasn?t been seen any meaningful difference between thestudents attending the Science and Art Center and their peer groups who not attending the Center inrelation to school success.
Collections