Application of computer simulation model in the estimation of the optimum seaport size
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OPTIMUM [.ÎMAN BOYUTU SAPTAMADA BtLOtSAYAR BENZKŞtM MOOÇLt UYOf JLAMASf ö/KAN, Ksin Vuksek Lisans Tezi, tn?aat Müh. Bolumu Tex Yöneticisi : Prof. Dr. Ayşen KPGÎN Temmuz 1989, 99 sayfa ÖZET Bu çalışma, öncelikle liman plan Lamasın t ve isletmesini gemilerin bekleme zamanlarına ait maliyetleri ve liman büyüklüğündeki dengeyi bularak optimize eder İkincil olarak ilgili parametrelerin ekonomik optimum limanlar üzerindeki hassasiyet analizlerini bilgisayar benzeşim modeli ile hazırlar. Bilgisayar benzeşim modeli optimum rıhtım uzunluğunda gerekli olan yükleme ve boşaltma teçhizatı ile toplam liman fiyatını en aza indirger. Bu çalışmada, limanlardaki yükleme boşaltma işlemleri sadece rıhtım apronunda yer aldLğı varsayılmıştır. Gemi büyüklüğü, rıhtım uzunluğu, yükleme boşaltma cihaz sayıları ve bunların kapasiteleri, çalışma saatleri gibi bazı faktörlerin ekonomik optimum limanlar üzerindeki etkileri araştırılmıştım. Anahtar Kelimeler : optj mizasyon, Liman benzeşimi, bekleme kuyruğu teorisi, Liman pLanLaması ti kanık lı V.. Bilim Kodu : 624 C)Â Ç/3 XV APPLICATION OF COMPUTER SIMULATION MODRl. IN THK FSTTMATTON OF THK OPTIMUM SFAPORT frUZE 07.KAN, //^/n M. Sr.. i n Civil Fng i neer i rg Supervisor : Prof. Dr. Aysen ERGtN July 1989, 99 pages. ABSTRACT The study is concerned firstly to optimize the design and operation of a port by seeking optimal balance between the cost of ships waiting and the cost of size of a port. Secondly the sensitivity analysis of the pertinent parameters influencing the economic optimum size of a port are performed by the computer simulation model. The simulation model minimizes the total port cost mainly with the optimal combination of quay length and the number and size of cargo handling equipment. In the present work, the traffic and cargo handling operators in the port are assumed to take place only at the quay apron. The influence of some parameters such as ship sizes, quay length.number of cranes, capacity of cranes, working hours on the economic optimum size were investigated. Key words : optimisation, harbor ^i-nulat inn, queue i ng theory, port pl.annrg, congestion Science Code -. 6?.4 02 03 111
Collections