İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebi dilin söz diziminin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M 7.SINIF ÖĞRENC LER N N YAZILARINDAK SÖZ D Z MLE EDEBÃ D L N SÖZ D Z M N N KARŞILAŞTIRILMASIEmine Ç LD RTürkçe ÖğretimiTürkçe Eğitimi Ana Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Yrd.Doç.Dr. Cemil GÜLSERENBu tezde, ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebû dilinsöz dizimi karşılaştırılmıştır. Edebû dili temsilen Yakup Kadri Karaosmanoğluseçilmiştir.G R Ş bölümünde, problem ortaya konmuş, çalışmanın amacı ve yöntemibelirtilmiştir.B R NC BÖLÜM'de dilbilimcilerimizin söz dizimi hakkındaki görüşleriözetlenerek değerlendirilmiş söz dizimi üzerine yazılmış kitaplar ve çalışmalardanhareketle terim ve kavramlar açıklanmıştır. Ayrıca Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nunhayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir.K NC BÖLÜM'de Yakup Kadri Karaosmanoğlu ile ilköğretim 7. sınıföğrencilerinin söz dizimlerinin incelenmesiyle ortaya çıkan sonuç tablo ile ifadeedilmiş,ÜÇÜNCÜ BÖLÜM'de ise Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun söz dizimi ileilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin söz dizimi karşılaştırılmış,SONUÇ'ta ise yapılan çalışmada varılan sonuçlar özetlenmiştir. iiiABSTRACTCOMPARISON BETWEEN 7.GRADE STUDENTS PRIMARY SCHOOL WORDORDER AND L TERARY WORD ORDEREmine Ç LD RAfyon Kocatepe University Institue of Social SciencesMay-2006Supervisor: Associated Professor Cemil GÜLSERENIn this study, primary school 7.grade students? word order and literary wordorder were compared. Yakup Kadri Karaosmanoğlu was selected as a representative ofliterary.In the introduction part, the problem is defined, the purpose and method of studywere determined.In the first part, the idea of literary specialist about word order were evaluated,the terms and concepts were explained by using written books and studies about wordorder. And Yakup Kadri Karaosmanoğlu?s life and works are introduced.In the second part, Yakup Kadri Karaosmanoğlu and 7.grade student?s wordorder were given as a table.In the third part, Yakup Kadri Karaosmanoğlu and 7.grade student?s word orderwere compared.In conclusion part, the results of the study were summarized.
Collections