İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebÎ söz diziminin (Reşat Nuri Güntekin) karşılaştırılması (Uşak örneği/yazılı anlatım)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M 4. SINIF ÖĞRENC LER N N YAZILARINDAK SÖZ D Z M LEEDEBÃ SÖZ D Z M N N (REŞAT NUR GÜNTEK N) KARŞILAŞTIRILMASI(UŞAK ÖRNEĞ / YAZILI ANLATIM)HALE KARABULUTTürkçe Eğitimi Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMAYIS 2006Danışman: Prof. Dr. Gürer GÜLSEV NBu çalışmada Reşat Nuri Güntekin'in 20 eserinden 1500 cümle, ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1500 cümle olmak üzere toplam 3000 cümle sözdizimi açısından incelenerek edebû söz dizimimizle öğrencilerimizin söz dizimikarşılaştırılmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır:Birinci bölümde yapılan çalışmanın neden gerekli olduğu, çalışmanın amacı venasıl yapıldığı ,kinci bölümde söz dizimi üzerine yazılmış kitaplar ve çalışmalardan hareketleterim ve kavramların açıklanması,Üçüncü bölümde Reşat Nuri Güntekin'in hayatı ve eserleri hakkında bilgi,Dördüncü bölümde Reşat Nuri Güntekin ve ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sözdizimlerinin incelenmesi sonucunda ortaya çıkan tablolar ve yorumlanması,Beşinci bölümde Reşat Nuri Güntekin ve ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sözdizimlerinin karşılaştırılması,Altıncı bölümde sonuç bulunmaktadır.Çalışma kaynakça ve eklerin verilmesiyle sona ermiştir.Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin edebû söz dizimine ögelerin kullanılmasıklığı bakımından yaklaştığı, yüklemin geleneksel olarak, edebû söz diziminde veöğrencilerde sonda, yüklem şeklinde bulunduğu, öge sayısı arttıkça aynı tiptekicümlelerin kulanımının düştüğü görülmüştür ABSTRACTThe Comparison Between The Sequence Of Words n Writings Of Primary SchoolForth Grade Students And Words Sequence Of Literary(Reşat Nuri Güntekin)(Uşak Type / Written Expression)Hale KARABULUTThe Head Of Turkish Languange DepartmentAfyon Kocatepe Üniversity Institue of Social SciencesMay-2006Supervisor: Professor Gürer GÜLSEV NIn this study, 1500 sentences from Reşat Nuri Güntekin?s 20 works and 1500sentences from the writings of 4. grade students of primary school were taken andtotally 3000 sentences were examined from the point of word order so literary wordorder and the students word order were compored. This study consists of six parts:In the first part, the necessity of the study, it?s aim and how it was done areexplained.In the second part, the books written about word order, concepts and terms areexplained.In the third part, Reşat Nuri Güntekin?s life and works are introduced.In the forth part, after examining Reşat Nuri Güntekin?s word order and 4. gradestudents word order , the tables and interpretation are givenIn the fifth part the comparison of Reşat Nuri Güntekin and 4. grade students wordorder is givenIn the sixth part, results and suggestions are introduced.Study ends with sources and adds parts.As a result of study; students see the literary word structure as frequent use of words.Verb is traditionally used at the end of the sentence in literary word order and is usageof students and as the function of verbIt is seen that as the number of words increases, the usage decreases.
Collections