Teorik gramer bilgisi ile yazılı anlatım bozukluğu arasındaki ilişki(ilköğretim II. kademe Uşak örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETTEOR K GRAMER B LG S LE YAZILI ANLATIM BOZUKLUĞU ARASIDAKL ŞK ( LKÖĞRET M II. KADEME UŞAK ÖRNEĞ )Türkçe Eğitimi Ana Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman : Yard. Doç. Dr. Selcen Ç FÇÖZET2005-2006 eğitim ve öğretim yılında Uşak l merkezinde ilköğretim II.kademesinde 3 okulun 8. sınıfta eğitim ve öğretim gören 45 erkek 45 kız öğrencisiüzerinde, öğrencilerin teorik gramer bilgisi ile yazılı anlatım bozukluğu arasındakiilişkiyi ortaya koymaya yönelik bir araştırma yapılmıştır.Bu araştırma teorik gramer bilgisi ile yazılı anlatım bozukluğu arasıda birilişkinin var olup olmadığını eğer varsa bunun niteliğini ortaya koymayıamaçlamaktadır.Uşak il merkezindeki bütün ilköğretim okulları araştırmanın evreninioluşturmaktadır. l merkezinde bulunan ilköğretim okulları, Ortaöğretim KurumlarıSınavı başarı durumuna göre 3 gruba ayrılmış, her gruptan bir okul ve her okuldan 15kız, 15 erkek olmak üzere 30 öğrenci random yöntemiyle seçilmiştir. Bu şekildeoluşturulan 90 öğrenciden oluşan denek grubu araştırmanın örnekleminioluşturmaktadır.Araştırmaya katılan öğrencilerin dil bilgisi seviyelerini ölçmek için, öğrencilerelköğretim Türkçe Programı 7. Sınıf dil bilgisi hedeflerine uygun olarak 1985-2005OKS, EML, AÖL, LGS, vb. sınavlarda çıkmış sorulardan seçilerek oluşturulan di bilgisitesti uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin gramer bilgilerini uygulayabilme becerileriniölçmek için, öğrencilerden otobiyografi, hatıra ve serbest yazı türlerinde kompozisyonyazmaları istenmiştir.Gerekli literatür taraması yapılarak oluşturulan ?Dil Bilgisi Kaynaklı YazılıAnlatım Bozuklukları? listesinde bulunan başlıklar numaralandırılarak öğrencilerinkompozisyonları dil bilgisi kaynaklı yazılı anlatım bozuklukları bakımındanincelenmiştir.Elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırmacının ulaştığı sonuçlar ve dilbilgisi öğretimi ile ilgili önerileri sunulmuştur.ANAHTAR KEL MELER : Yazılı Anlatım, Türkçe Eğitimi, Gramer, Yazılı AnlatımBozukluğu, HIGH LICENCE THESIS SUMMARYTHE RELATIONSHIP BETWEEN THEORETICAL GRAMMAR KNOWLEDGEAND MISTAKES WRITTEN STATEMENTS CAUSED BY GRAMMARY(THE PR MARY SCHOOLS II. STAGE OF EXAMPLE)Turkish Education Language DepartmentAfyon Kocatepe University Social Science InstituteMay 2006Instructor : Asst. Prof. Dr. Selcen Ç FÇSUMMARYA research has been done on 45 boys and 45 girls who are learning at 2005 /2006 Term. at 8. class of II. stage of 3 schools in centre of Uşak in order to revealthe relationship between ?students? theoretical grammar knowledge and mistakes inwritten statements caused by grammar?, and quality of this if there is really arelationship.All the primary schools in Uşak centre form the body of study and 90 studentschosen from 3 schools primary schools in city center by random method according tothe success rate in OKS, form the pattern of this study.Grammar which is formed by chosing the question asked in 1985-5005 OKS,EML, AÖL, LGS, etc. in appropriate to the objects of ?Primary Education TurkishProgramme 7. class has been applied for measuring grammar level of studentsparticipated in research.The students participated in research have been asked to write composition inkind of otobiography, souvenir and free-style writing for measuring capabilities of theirpractising the grammar knowledge.Students? compositions have been examined from the point of mistakes inwritten statements caused by grammar by numarating the titles in ?Mistakes in writtenStatements Caused by Grammar? list which is formed by making the needed literaturesearching.The obtained datums have been evaluated. The results which the researcherreached and his proposals on grammar instruction have been presented.KEY WORDS : Written Skills, Turkish Education, Grammar, Mıstakes WrıttenStatements
Collections