Kitap kapağında grafik tasarım ögelerine ve ilkelerine kuramsal bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bilgilenme ve kültürlenme aracı olan kitap, gönümüz: iletişim ve bilgi çağında hem görsel hem metinsel anlamı içinde sayfa düzeni, kapak tasarımı ile bir sanat yapıtı ve yazar ile okur arasında Ok iletişimi sağlayan kaynak olmaktadır. Kitap kapağı, içeriğindeki mesajı görsel iletişim yoluyla hedef kitleye duyurma işlevini, estetik nitelikleriyle birlikte, resim ve yazıyı birbirini tamamlayan W düzenleme içinde kullanarak yerine getirir, `Kitap Kapağı'nda Grafik Tasarım Öğelerine ve İlkelerine Kuramsal Bir Yaklaşım` adı altında yapılan bu araştırmanın amacı kitap kapağını meydana getiren Öğelerin bir tasarım içinde bir araya gelerek birbiriyle bağıntı kurmasını belirleyen, bütün görsel sanat ve tasarımlarında geçerli olan ilkelerin irdelenmesidir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde kitap kapağının tasarım sürecine, tasarımın görselleştirilmesine, kapak ve grafik iletişim ilişkisine, İl. Bölümde kitap ve kapağının tarihsel süreçteki gelişimine, III. Bölümde ise kitap kapağının estetik öğeler ve ilkeler açısından irdelenmesine değinilmiştir. Kitap kapağı, yazar ile okur arasındaki köprüdür. Bu nedenle yüklendiği iletişim görevini en iyi şekilde dile getirmelidir, Kapak aynı zamanda İçerikteki espriyi, konunun anlamını ve dinamizmini görsel açıdan güzel bir görünüm içinde yansıtmalıdır. Çünkü kitap tüketiciye yani okura sunulmak üzere, kapağıyla paketlenmiş bir nesne durumundadır. Kitap kapağı ile kendisinin reklamını yapar ve kitabı sattırır. Bu araştırmada, kitabı dünyaya getiren yani piyasaya sunan yayınevinin gerçekten iyi bir başarı elde etmek istemesinin de ancak kendi imajını yansıtaç mesajım duyuran ve satış kaygısını taşıyan bir karakterle elde edebileceği vurgulanmıştır. Çünkü günümüzde tüm ürünler birbiriyle bir rekabet halindedir ve kitaplar da bu rekabette yerini almaktadır. Geniş Pazar ortamında en geniş payı ise Örün kalitesi iyi olan ve ambalaj tasarımına iyi para harcayan kesim almaktadır. En önemli etken de üretici Ve tüketicinin dikkatini çekecek yolların aranmasıdır. Reklama önem veren firmalar için ambalaj çok önemlidir ve her ürün kendi kendini satabilme özellikleriyle donatılmalıdır. Kapak kitabın ambalajıdır. Kitabı korur, tanıtır, taşıma kolaylığı sağlar, okuyucuya sunar. Alıcıya Ürünü aldırtmaya zorlayan taşıdığı görsel IIgüzellik kuşkusuz grafik tasarımın sağladığı, tasarım öğeleri ve ilkeleri ile kurgulanmış, ürünü çekiciliğe büründüren giysisi olmaktadır. Anahtar Kelimeler; Hedef Kitle, Görsel Tasarım, Kitap Kapakları, Kitap Kapağı Tasarımı, Kitap Kapağında Grafik Tasarım Öğeleri ve İlkelerine Kuramsal Bir Yaklaşım. III SUMMARY Today, in the information and Communication era, book which is a high information and education means is a work with its page order and cover design with wich we exchange either visual or textual message and a canal providing the first greet between author and reader. The book cover performs its function of prediction the included message to the target mass by means of visual communication using picture and writing in a complementary order with The Fine Arts aesthetic qualifications. `A Teorical Approach to The Graphical Design Elements and Principles in The Book Cover` named this research's aim is to discuss the principles mat are valid in all visual arts and their designs and to determine the elements to relate, with one another in a design forming together the book cover. The research is formed by three sections. It is touched in section I: The design period of book cover, the visualization of design and the communicative relation between cover and graphic, in section II: Historical development of book and its cover, in section İÜ: The discussion of book cover regarding aesthetic elements and principles. Book with its cover is a bridge between author and reader. For this reason, it must perform perfectly its communication mission. The cover must also reflect the included Wit, the subject's mean and dynamism in a beautiful aspect by visual angle. For this reason, book is an object packed with its cover to be presented to the consumer. Book with its covet advertises and lets sell itself In the research, it is also stressed that publishing house wich creates and gives the book to the market can obtain really a good success only with a character reflecting its image, predicting its message and bearing its selling anxiety. Because in our days, all produces are in a competition with one another. The books also are in a competition with one another. In wide marketing medium, the biggest shares are taken by the parts having a good produce quality and spending a good money for packing desing, That the producers seek the ways of attracting consumer's attention is the Most important factor: For the firms giving much importance to the advertisment,packing is very important and all produces must be provided with self-selling properties. The cover is the book's packing. The cover protects, introduces the book and provides easily portability for it. The visual beauty forcing the consumer to purchase the produce is its clothes wich is provided by graphical design and fictionalized with design elements and principles covering the produce with attraction. Key words : Mass media, visual design, book covers, book cover design, `a teorical approach to the graphical design elements and principles in the book cover.`
Collections