Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavı (OKS)`na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin incelenmesi (Àfyonkarahisar ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı(OKS)'na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav öncesinde yaşadıkları sınavkaygısının belirli değişkenler tarafından ne ölçüde etkilendiğini incelemek amacıylayapılmıştır. Araştırmada 27 maddeden oluşan bir ?Kişisel Bilgi Formu? ve 20 maddedenoluşan, Speilberger ve arkadaşlarının 1979'da geliştirdiği, Prof Dr Necla ÖNER tarafındanTürkçe'ye uyarlanan, likert tipi bir ölçek olan ?Sınav Kaygısı Envanteri? kullanılmıştır.Envanter Afyonkarahisar Bildem, ESD, Final, Kocatepe, Uğur dersanelerine devam edenilköğretim 8. sınıf öğrencisi olan 632 bireye uygulanmıştır. Araştırma hipotezleribilgisayarda One-Way ANOVA, Bağımsız Gruplar t Testi ve LSD (Least SignificantDifference) Çoklu Karşılaştırma Testi ile incelenmiştir.Bu araştırmanın sonucunda, cinsiyet, yaş, anne-baba öğrenim durumu, dersaneyedevam süresi, OKS puan/alan türü, anne-baba mesleği, aylık gelir, test alanı, anne-babatutumu, çalışma programı, ailenin ve öğrencinin başarı beklentisi, spor faaliyetleri,öğrencinin OKS hedefi, ailenin sınav başarısı tutumu grupları arasında sınav kaygısıaçısından anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: OKS, İlköğretim, Kaygı, Sınav Kaygısı, Sınav Tutum Envanteri This research aims at the evaluation of the differences of test anxiety dependent ondetermined alterations for 8th grades students at primary schools who are preparing forOKS.In this research, A Personal Information Form with 27 items and Test AnxietyInventory (Likert Type) with 20 items which was improved by Speilberger and hiscolleagues in 1979 and adapted to Turkish by Prof Dr Necla ÖNER were used. Thisinventory was applied 632 students who were at 8th grades at primary schools inAfyonkarahisar Bildem, ESD, Final, Kocatepe, Uğur Private Courses. Hypothesises of theresearch were checked with One-Way ANOVA, Independent Groups t Test and LSD (LeastSignificant Difference) Test in computer.According to the results of this research, a meaningful relation is determinedbetween in terms of test anxiety and groups of sex, age, mother and father?s schoolingstates, duration of course, OKS point/branch variety, mother and father?s jobs, parents?salary, test variety, parent?s attitude, study programme, parents and student?s achievementexpectation, sporting activities, student?s OKS aim, parents? test achievement attitude.Keywords: OKS, Primary School, Anxiety, Test Anxiety, Inventory of Test Anxiety
Collections