İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlikleri (Uşak ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin değişimyönetiminin; okulda değişim ihtiyacını belirleme; okulu değişim sürecine hazırlama, okuldadeğişimi uygulama ve değişimi değerlendirme boyutlarında ne derecede yeterli olduklarınıokul yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarına göre saptamayı amaçlamaktadır. Ayrıca,katılımcıların her bir boyuttaki algılarının görev değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığısaptanmak istenmiştir.Araştırmanın evreni Uşak li sınırları içerisinde bulunan resmi ilköğretim okullarındagörev yapan öğretmenler ve yöneticilerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 175 resmiilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu resmi ilköğretim okullarında, 1669 öğretmen ve 286 okulyöneticisi (müdür ve müdür yardımcısı) görev yapmaktadır. Bunları temsilen örneklemegirecek öğretmen sayısı 375; örnekleme girecek yönetici sayısı 85; örnekleme girecekilköğretim sayısı 85 olarak üç alt örneklem belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan katılımcılara,araştırmacı tarafından geliştirilen ``Okul Yöneticilerinin Değişimi Yönetme YeterlikleriniDeğerlendirme Anketi'' uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programındaçözümlenmiştir. Katılımcıların algılarına göre okul yöneticilerinin değişimi yönetmeboyutlarındaki yeterlik düzeylerinin; görev değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesi için t-testi uygulanmıştır.Araştırma bulguları, resmi ilköğretim okul yöneticilerinin algılarına göre yöneticilerin,değişimi yönetme ``okulda değişim ihtiyacını belirleme'' ve ``okulu değişim sürecinehazırlama'' boyutlarına ilişkin yeterliklerinin, ``çok'' düzeyinde olduğunu; ``okulda değişimiuygulama'' ve ``değişimi değerlendirme'' boyutlarına ilişkin yeterliklerinin ise ``pekçok''düzeyinde olduğunu göstermiştir.Öğretmenlerin algılarına göre ise yöneticilerin, değişim yönetiminin tüm boyutlarınailişkin yeterlik düzeyleri ``orta'' düzeyindedir. Ayrıca, araştırma bulguları, katılımcıların,okul yöneticilerinin değişim yönetiminin tüm boyutlarındaki yeterlik düzeylerine ilişkinalgılarının; görev değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Değişim, Değişim Yönetimi, Örgütsel Değişme, DönüşümcüLiderlik, Yeterlik. This research aims change managements of school managers who work in formalbasic education school to determine change necessity in school to prepare school to changeprogression, carring out change in school in evoliating the change of dimensions what degreesto become competency. To be evaluated according to school administers and teachersunderstanding to determine. In addition, according to the change of duty it had been wantedstabilize to differentiate. The impression of in each dimension of participant is formed fromteachers and administers. The area of research the area of this research is formed fromteachers and administers who work in formal basic education schools in Usak region. In eachpart of research there are 175 formal basic education, 1669 teachers and 286 administers workin these formal basic education schools. 375 teachers give an example of these research, 85administers givean example of this research .There are 85 basic education schools and it hadbeen determined three sample. Participants who are formed the sample (research) had beencarried out by researcher who developed school administers changes. The competency ofmanaging school administers change evaluation public survey it had been dissolved in SPSSsoftware. According to participans understanding the level competency in school administerschange in dimension managing; t-form had been carried out to understand to determine thereis a difference or not. Finding of research, according to understanding formal basic educationschools administers, change managing. Finding necessity change in school and to prepareschool to the some change. According to the competency of dimension, the level is good,carring out change in school and evalation change, it had been showed ıt is very goodaccording to dimensions competency. According to understanding of teachers the level ofcompetency dimension change of administers is not good (normal) medium. In addition,findings of research participents school administers change the understanding according to thelevel of competency it has been showed according to the changeable of duty whole dimensionadministers.Key words: Change, Change Management, Competency, Organizational Change,Managerial Competencies, Transformational Leadership.
Collections