Uşak ili ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf yönetme yeterliliklerini değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETUŞAK L LKÖĞRET M K NC KADEME ÖĞRETMENLER N N SINIFYÖNETME YETERL L KLER N DEĞERLEND RMEMustafa ÖZERSınıf Öğretmenliği Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akif HELVACIBu araştırmanın temel amacı; Uşak ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmiilköğretim okulları ikinci kademesinde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin sınıfyönetimi kapsamında sahip oldukları yeterlilikleri, ilköğretim 8. sınıf öğrencileri veilköğretim ikinci kademesinde görev yapan Türkçe öğretmenleri algılarına göredeğerlendirmektir.lköğretim ikinci kademe de görev yapan Türkçe Öğretmenleri'nin SınıfYönetme Yeterliliklerini Değerlendirmeye yönelik olarak, önce alanda yer alan literatürtaranarak, Sınıf Yönetimi ile ilgili alt boyutlar oluşturulmuş ve bu boyutların ifade edensorular hazırlanmıştır. Bu sorular uzman görüşlerine sunulup geçerlilik-güvenilirliliktesti yapılarak, ?sınıf içi iletişim, disiplin, motivasyon, sınıf düzeni ve öğretimiplanlama? alt başlıklarında ?Sınıf Yönetme Yeterlilikleri Ölçeği? hazırlanmayaçalışılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Uşak il ve ilçesınırları içinde yer alan tüm ilköğretim okulları ikinci kademesinde görev yapan 85kadrolu Türkçe öğretmeni ve ilköğretim 8. sınıfında okuyan 4875 öğrencioluşturmaktadır. Geri dönüşü sağlanarak değerlendirilen ilköğretim ikinci kademe degörev yapan Türkçe öğretmenlerinden 74, 8. sınıf öğrenim gören 375 anketten eldeedilen veriler, bilgisayarda SPSS 13 istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde,ortalama, t ve f testi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde α:0.05 düzeyi esas alınmıştır. lköğretim ikinci kademe de görev yapan Türkçeöğretmenleri Sınıf Yönetme Yeterlilikleri açısından değerlendirildiğinde, buyeterlilikleri oluşturan sınıf içi iletişim, disiplin, motivasyon, sınıf düzeni, öğretimi ABSTRACTAn Evaluation of Class Management Competencies of Primary School Teachers atSecond Phase in Uşak City.Mustafa ÖZERDepartman of Elemantary EducationSchool of Graduate Studies in Social SciencesAfyonkarahisar Kocatepe UniversitySeptember 2006Advisor Assistant Prof. Dr. Mehmet Akif HELVACIThe basic purpose of this research is to evaluate the classrom managementcapacities of the Turkish Teachers, who works at Uşak National EducationAdministory?s Primary Schools, according to the perceptions of students attending 8thclasses at primary schools and the Turkish teachers.To be able to evaluate the Classroom Management Capacities of the TurkishTeacher?s; firstly literature was searched, secondly sub-titles of Classroom Managementwere formed, then questions of these titles were prepared. These questions wereexamined by an expert. `A scale of Classrom Management Capacities?, which has sub-titles such as classroom interaction, discipline, motivation, classroom order, planningeducation, was prepared.The population of this study is composed of 85 Turkish teachers working atwhole primary schools and 4875 students attending the 8th classes at primary schools ofUşak in 2005-2006. Datas gathered from 74 Turkish teachers and 375 students wereanalysed by the help of SPSS 13 via using frequency, percentage, mean, t anad f testtechniques. â: 0.05 level was regarded in the meaningfulness tests. When the Turkishteachers was evaluated according to the Classroom Management Capacities; at the sub-titles of classroom commumication (interaction), discipline, motivation, classroomorder, planning education there was a meaningfull difference among the Turkishteachers working at primary schools and the students attending the 8th classes ofprimary schools.Key Words: Classroom Management, Classroom Order, Communication (Interaction)
Collections