Motivasyon araçlarının işgören motivasyonu üzerindeki etkisi: Afyonkarahisar ilindeki termal otel işletmelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETMOT VASYON ARAÇLARININ ŞGÖREN MOT VASYONU ÜZER NDEKETK S : AFYONKARAH SAR L NDEK TERMAL OTEL ŞLETMELER NDE B RARAŞTIRMAFatih TAŞPINARşletme Anabilim DalıAfyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Yrd.Doç.Dr. Süleyman DündarTürkiye'de turizm sektörü hızlı bir şekilde büyümektedir. Turizm sektörü insana dayalıbir hizmet sektörü olduğundan otel işletmelerinin performansı, işgörenlerinin performansınabağlıdır. şgörenlerin performansı da motivasyon ile artırılabilir.Bu çalışmada termal otel işletmelerinde işgörenlerin motivasyonunu etkileyen faktörlerincelenerek Afyonkarahisar'daki iki termal otel işletmesinde motivasyon araçlarınınişgörenlerin motivasyonu üzerindeki etki düzeyi araştırılmıştır.Motivasyon araçları; psikolojik, ekonomik ve örgütsel-yönetsel araçlar olarak üç gruptatoplanmıştır. Psikolojik ve örgütsel-yönetsel motivasyon araçlarının ekonomik motivasyonaraçlarına göre işgörenlerin motivasyonunda daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıcaişgörenlerin, demografik özelliklerine göre (yaş, öğrenim düzeyi, görev, cinsiyet durumu,medeni durumu, çalışma süresi) motivasyonunda farklılaşma olup olmadığı da incelenmiştir.Buna göre; işgörenlerin yaşı arttıkça, örgütsel ve yönetsel ile psikolojik motivasyonaraçlarının etki düzeyleri azalmaktadır. Ekonomik motivasyon araçlarının etkisi artmaktadır.Bu çalışma turizmin hızla gelişmekte olduğu Afyonkarahisar'daki turizm işletmelerineişgörenlerini daha iyi motive etme konusunda büyük katkılar sağlayabilir. ABSTRACTTHE EFFECT OF THE MOT VAT ON TOOLS ON THE EMPLOYEEMOT VAT ON : A STUDY ON THERMAL HOTEL ESHTABLISHMENTS NAFYONKARAH SARFatih TAŞPINARDepartment of Business AdministrationAfyonkarahisar Kocatepe University, The Institute of Social SciencesSeptember 2006Advisor : Assistant Professor Süleyman DÜNDARThe tourism sector develops quickly in Turkey. Since tourism sector is a service sectorwhich depends on human, the performance of hotel eshtablishments are based on theperformance of their employee. The performance of employee can be increased withmotivation.In this study, the factors which affect the employee motivation in thermal hoteleshtablishments are examined, and the effect level of the tools of motivation on theemployee motivation in two thermal hotel eshtablishments in Afyonkarahisar are searched.The tools of motivation consist of three groups; psychological, economic andorganizational-managerial tools. The result is that the psychological and organizational-managerial tools are more effective than the economic tools on the motivation of theemployee. Also, whether there are any defference on the motivation of the employeeaccording to their demographical features (age, level of education, mission, gender, maritalstatus, lenght of working, etc.) or not are searched. As a result of this; the older the employeesare, the less effective the organizational-managerial and psychological tools of motivationget, and the more effective the economic tools get. So this study contributes very well to thetourism eshtablishments in Afyonkarahisar, in which tourism is improving quickly, aboutmotivating their employees better.
Collections