İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisine karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M ÖĞRENC LER N N FEN B LG S NE KARŞI TUTUMLARIAkın ALKANlköğretim Anabilim DalıSınıf Öğretmenliği Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüHaziran 2006Danışman: Yard. Doç. Dr. Lütfullah TÜRKMENBu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademe dört ve beşinci sınıföğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Uşak'takiilköğretim okullarından tabakalı örneklem metoduyla seçilen 832 öğrenciaraştırmamızın örneklemini oluşturmuştur. Öğrencilerin tutumlarını ölçmek için 24maddeden oluşan ve güvenirliği %81 bulunan bir ölçme aracı hazırlanmıştır. Verilerinanalizi için tanımsal istatistik ve üç faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Sonuç olarak, öğrencilerin fen bilimlerine yönelik olumlu tutuma sahip oldukları fakatölçeğin alt boyutlarından birisi olan bilimsel bilginin doğasına yönelik olumlu tutumasahip olmadıkları görülmüştür. Diğer taraftan öğrencilerin cinsiyeti, sınıflarına vesosyo-ekonomik açıdan tutumlarında anlamlı farklılığa rastlanmazken, sosyo-ekonomikdurumları daha iyi olan öğrencilerin tutumları olmayanlara göre daha olumlu çıkmıştır.Fen bilgisi dersi notları yüksek olan öğrencilerin tutumları olmayanlara göre anlamlı birşekilde yüksek çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Eğitimi, Tutumlar, lköğretim iiiABSTRACTPrimary School Students? Attitudes toward Science CoursesAkın ALKANPrimary EducationElementary EducationAfyon Kocatepe UniversitySocial Sciences InstituteSeptember, 2006Advisor : Asst. Prof. Dr. Lütfullah TÜRKMENThe purpose of this study was to reveal the attitudes of 4th and 5th grade primaryschool students toward science course. The sample of this study was 832 studentsselected with the stratified sampling method from the primary schools located in theprovince of Uşak. 24 items open-ended attitude scale with 0.82 reliability coefficientwas prepared to measure the attitudes of 4th and 5th grade students toward sciencecourse. Descriptive statistics and three-way analysis of variance (ANOVA) wereemployed to analyze the data of study. In the result, students have positive attitudestoward science courses but only in one sub-scale students have negative attitudestoward the nature of science. While the gender, grade levels and some socio-economicfactors of students do not indicate significant difference at the base of the attitudestoward science courses, the students having better socio-economic conditions havehigher positive attitudes than those of students not having. Students who have bettergrades in science courses have significantly higher attitudes toward science courses thanthose of students having low grades in science courses.Key Words: Science Education, Attitudes, Primary Education
Collections