Sakarya ilinde eğitimin dağılışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETSAKARYA L 'NDE EĞ T M N DAĞILIŞIErkan TAŞlköğretim Ana Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hasan KARASakarya, Marmara Bölgesi'nin doğusunda yer almaktadır. Sakarya ile ilgilieğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bunun sonucundada araştırmalarda kaynak sıkıntısı çekilmektedir. Araştırmada 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Sakarya li'ndeki eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep-sonuç, dağılımgibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Sakarya li'nde eğitimingelişiminin incelendiği araştırmada, eğitim faaliyetlerinin ülke genelinde tarihi gelişimide genel olarak ele alınmıştır. Sakarya'nın eğitim yapısı incelenirken basılı eserler,istatistikû veriler ve yerinde yapılan gözlemlerden yararlanılmıştır. 2004-2005 eğitim-öğretim yılı ilk ve ortaöğretim bilgi ve istatistikleri l Milli Eğitim Müdürlüğünden;yükseköğretim bilgi ve istatistikleri ise Sakarya Üniversitesi'nden temin edilmiştir.Yapılan çalışma sonucunda Sakarya'da eğitimin istenilen ölçüde gelişmediği ancak hızlıbir gelişme sürecinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada 17 Ağustos 1999 depremininSakarya li'nin eğitimine etkisine de değinilmiştir. 8 yıllık zorunlu eğitim uygulaması,taşımalı eğitim ve deprem sonucunda Sakarya'da okul sayılarında azalmalar olsa dazamanla bu durum telafi edilmiş ve okul sayıları arttırılmıştır. Araştırma sahasınıntopografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması ilk veortaöğretimi olumsuz etkilemektedir. ivABSTRACTTHE DISTRIBUTION OF EDUCATION IN SAKARYA PROVINCEErkan TAŞManagement of Primary EducationAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesMay 2006Advisor: Yrd. Doç. Dr. Hasan KARASakarya is located in the east of Marmara Region. Scientific and detailedresearches in the field of education about Sakarya is not sufficiently done. This situationcauses lack of sources for further researches. In this research, the education activities inSakarya in 2004-2005 term has been explained being considered some scientificconcepts such as causality, reason-result and distribution. This research involves notonly the analyse of the educational process of Sakarya, but also a general view on thehistorical process of the educational activities all around the country. Some sources suchas printed works, statiscal datas and local observation were used while analysing theeducational structure of Sakarya. Datas and statistics about primary and secondaryeducation in 2004-2005 are collected from a local department of National EducationMinistry; datas and statistics about academic education are collected from SakaryaUniversity. This research shows us that process of education in Sakarya is not as muchas wanted, however it is in a fast processing era. The effects of the earthquake in 1999,August 17, on education of Sakarya are also underlined in this research. Although theprojects such as 8 years of obligatory education and transporting system, and earthquakecaused a decrease in the quantity of the schools in Sakarya, it has been handled and thenumber of the schools has been increased. Topographic structure of the research areaand the amount of the villages and the distances of these random located villages areaffecting primary and secondary education negatively.
Collections