Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETSINIF ÖĞRETMENLER N N SINIF YÖNET M UYGULAMALARINAL ŞK N GÖRÜŞLERZübeyde EROLlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüHaziran 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şenay YAPICIAraştırmacı, yapılan bu araştırmada lköğretim okullarındaki sınıföğretmenlerinin; sınıf yönetimi açısından gerekli olan düzenlemeleri ve davranışlarıyerine getirip getirmediklerini ve istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmedekullandıkları yöntemleri kendi görüşlerine dayalı olarak belirlemeyi amaçlamıştır. Konuile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur.Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanıpuzman görüşüne sunulduktan sonra oluşturulan 40 soruluk Likert tipi anket,Afyonkarahisar merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 213 sınıföğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler SPSS 10 Windowspaket programından yararlanılarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Öğretmengörüşleri ile değişkenler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek içinyüzdeliklerden ve Anova testinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucu, altproblemlere dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi açısından gereklidüzenlemeleri ve davranışları yerine getirmede ve istenmeyen öğrenci davranışları ilebaş etmede kullandıkları yöntemlerde belirli bir aksaklık ve problem bulunamamıştır.Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır:Sınıf yönetimi açısından gerekli düzenlemeleri ve davranışları yerine getirmedeve istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemlerde kadınöğretmenlerin erkek öğretmenlere, 40-49 yaş grubundaki öğretmenlerin diğer yaşgruplarındaki öğretmenlere, Eğitim Yüksek Okulu ve Lisans Tamamlama mezunu olanöğretmenlerin diğer okul mezunu olan öğretmenlere, diğer bölümlerden mezun olanöğretmenlerin sınıf öğretmenliği bölümü mezunu öğretmenlere, 20 yıl ve üzeri kıdemesahip olan öğretmenlerin diğer kıdemlerdeki öğretmenlere, 2.sınıfı okutanöğretmenlerin diğer sınıfları okutan öğretmenlere, sınıf mevcudu 31-40 olanöğretmenlerin diğer kıdemlerdeki öğretmenlere göre daha olumlu görüşlere sahipoldukları tespit edilmiş ve daha hassas davrandıkları ortaya çıkmıştır. ABSTRACTPRIMARY SCHOOL TEACHERS VIEWS ON THE APPLICATION OF CLASSMANAGEMENTZübeyde EROLElementary Education ProgramAfyon Kocatepe University The Institute of Social SciencesJune 2006Adviser: Yrd. Doç. Dr. Şenay YAPICIIn this study, the researcher aims to find out the primary school teachers ingovernment schools of; whether the teachers carry out regulations behaviours necessaryfor class management and the methods how to tackle undesired students behaviours inclass from their point of view. A literature search was done and a theoretical sectionwas also completed.The research is conducted as a descriptive model. A questionaire of 40 Likerttype questions were prepared under the supervision of an expert and it was applied to213 primary school teachers working within Afyonkarahisar city. The data obtainedfrom the questionaire was evaluated using SPSS10 Windows based software. In order tofind out the difference in primary school teachers and variants, the percentages andAnova test were used. The result of questionaire suggests that there found to be noproblem in carrying out of regulations and behaviours necessary for class managementand methods which primary school teacher apply to tackle with students who showsundesired behaviour in the classroom.These are the results from the research:iiIn the application of necessary regulations and behaviours and in tackling withundesiired students behaviours female teachers over male teachers, teachers in 40-49age group over other age groups, teachers who have higher degree (Educationalvocational school or received education lessons additionally) over other educationlevels, teachers originally not trained for delivering lectures in primary school overteachers trained for delivering lectures in primary schools, teachers with an experienceof 20 years or more over the teachers in all other work experience groups, the teacherswho teaches 2nd grade of primary schools over other level grade teachers and finallyteachers who has classroom population between 31-40 over other classroom groups arefound to be positive views and caring for the students.
Collections