Maarif Salnamelerine göre 20.yüzyıl başlarında (1898-1904) Aydın vilayetinde eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETMAÂR F SALNAMELER NE GÖRE 20. YÜZYIL BAŞLARINDA(1898-1904) AYDIN V LÂYET 'NDE EĞ T MÇiğdem TAŞlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü2006Danışman: Prof. Dr. Adnan Ş ŞMANÇalışmada 1898-1904 yılları arasında Osmanlı Devleti'nin bir parçası olanAydın Vilâyeti'nin eğitim durumu incelenmişitr. Değerlendirme yapılırken döneminokulları, eğitim programları, öğrenci, öğretmen ve çalışan durumları, bunlarıncinsiyetleri ve mensup oldukları cemiyetler ile nüfusa oranları ele alınmıştır. Ayrıcaeğitimle yakından ilgili olan gazete, kütüphane ve matbaalar ile ilgili bilgiler deverilmiştir. Çalışmada temel nokta ve kaynak olarak Maârif Salnameleri kullanılmıştır.Bu yıllar arasında Aydın Vilâyeti'nin genel eğitim içerisinde önemli bir yere sahipolduğu ve Osmanlı Devlet politikasındaki dalgalanmalar ile yeniliklerin yansımalarıhakkında genel verilere ulaşılmıştır. Ayrıca Aydın'ın günümüzdeki eğitimi ile eskidönem arasında kıyaslama yapılmıştır. ivABSTRACTACCORDING TO THE MAÂR F SALNAME EDUCATION IN AYDIN PROVINCEAT THE BEGINNING OF THE 20TH CENTURYÇiğdem TAŞManagement of Primary EducationAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesMay 2006Advisor: Prof. Dr. Adnan Ş ŞMANIn this study, the situation of education in Aydın Province, which was a part ofOttoman Empire between the years of 1898-1904, was examined. While evaluating theissue, schools, education programmes, living conditions of students, teachers, workers,the community to which they belong, their genders, and also their proportion topopulation of this term were dealed. Moreover, some information about newspapers,libraries and printing, which were closely related to education, was given.Maârif Salnameleri were used as the main point and source in the study. Somegeneral knowledge about the fact that Aydın Province had an important position ineducation between these years was reached. As well as this fact, some other data aboutthe waves of Ottoman State policy and reflection of innovations on Ottoman societywas recaived. At the same time, this study includes a comparison between education inAydın today and that in old ages.
Collections