Mesleki müzik eğitimi veren konservatuvarlardaki diksiyon eğitiminin niteliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
3YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETMESLEK MÜZ K EĞ T M VEREN KONSERVATUVARLARDAK D KS YONEĞ T M N N N TEL ĞAyşegül ERTUĞRULMüzik Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Uğur TÜRKMENBu çalışma, toplumun en önemli kültür varlığı olan dili en doğru ve güzelbiçimiyle kullanmaya yönelik olan diksiyon eğitiminin, mesleki müzik eğitimi verenkonservatuvarlardaki durumunu ve niteliğini araştırmak üzere yapılmıştır. Şarkısöylemenin en temel öğelerinden biri olan diksiyonun ses eğitimi açısından önemi, müzikeğitimi, ses eğitimi, konuşma eğitimi ve dil müzik ilişkileri, bu eğitiminkonservatuvarlarımızda amacına uygun yapılıp yapılmadığı araştırılarak bir durum tespitiyapılmıştır. 4ABSTRACTTHE ATTRIBUTION OF DICTION EDUCATION IN CONSERVATORIESAyşegül ERTUĞRULDepartment of MusicAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesSeptember 2006Advisor: Prof. Dr. Uğur TÜRKMENThis work was prepared to search the situation and attribution of diction educationin conservatories to protect ?language? which is the most important cultural worth ofsociety and to help using that in correct and fluent way. The education of music, sound andspeaking and also the relation between language and music which are the most importantfunctions of being able to singing songs has been searched in conservatories to determinehow correct these applications are running there.
Collections