Restoran işletmelerinde siparişlerin elektronik ortamda alınmasının işletme performansı üzerine etkileri ve Afyonkarahisar Özdilek A.Ş.`de bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiÖZETRESTORAN ŞLETMELER NDE S PAR ŞLER N ELEKTRON K ORTAMDAALINMASININ ŞLETME PERFORMANSI ÜZER NE ETK LER VEAFYONKARAH SAR ÖZD LEK A.Ş.'DE B R UYGULAMAAyhan ÖZTÜRKşletme Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüAğustos 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ali ELERENÇalışmada restoran işletmelerinde müşteri siparişlerinin elektronik ortamdaalınmasının, işletme performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Birinci bölümdeyiyecek-içecek sektörünün tarihsel gelişimi ve sınıflandırılması, restoran işletmelerininbu sektördeki yeri ve örgütsel yapılanmaları hakkında bilgiler verilmiştir. kincibölümde sipariş alma ve gelir kontrol yöntemleri ile işletmelerde bilgi yönetim sistemikavramları incelenmiştir. Üçüncü bölümde işletmelerde performans kavramı veperformansı kriterleri incelenmiştir. Son olarak Afyonkarahisar Özdilek AlışverişMerkezi Restoran şletmesinde kullanılan elektronik sipariş alma sistemi, işletmeninperformansına etkileri açısından çok boyutlu olarak incelenmiştir. nceleme sonucundaelektronik sipariş alma sisteminin restoran yönetimine, işletmenin diğer birimlerine,çalışanlar ve müşterilerin memnuniyetine, finansal performansa, sürecin hızlanmasına,kontrol ve denetlemenin etkinliğine ve maliyet avantajı sağlanmasına olumlu katkılarsağladığı tespit edilmiştir. iiiABSTRACTTHE IMPACT OF TAKING ORDERS ELECTRONICALLY ON THEPERFORMANCE OF MANAGEMENT IN RESTAURANT OPERATIONS ANDITS APPLICATION AT AFYONKARAHISAR OZDILEK A.S.By Ayhan ÖZTÜRKDepartment of Business AdministrationAfyon Kocatepe University Instute of Social SciencesAugust 2006Advisor: Asst. Prof. Ali ELERENThis thesis aims to study the impact of taking orders electronically on theperformance of restaurant management. The first chapter discusses the historicaldevelopment and classification of the beverage sector, the position of restaurantoperations within the sector and their organisational structure. The second chapter of thethesis studies the taking of orders and revenue control methods and the concept ofinformation administration systems in relation to operations. The third section considersthe concept of performance and the criteria of performance on the operation. Finally, theelectronic order taking system in the restaurant at the Afyonkarahisar Özdilek ShoppingMall has been studied in a multi-dimensional manner in respect to its impact on theperformance of operations. The results of study indicate that taking orders via anelectronic system has made a positive contribution to the other units of the department,employees, customer satisfaction, and financial performance, resulted in a speeding upof the process, improved effectiveness of monitoring and control and proved advantagesin regards to expenditure.
Collections