Power point sunu programıyla hazırlanan sosyal bilgiler dersi öğretim materyalinin öğrenci tutum ve performanslarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİPOWER POİNT SUNU PROGRAMIYLA HAZIRLANAN SOSYAL BİLGİLERDERSİ ÖĞRETİM MATERYALİNİN ÖĞRENCİ TUTUM VEPERFORMANSLARINA ETKİSİHikmet TUTAYSALGIRİlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüHaziran 2006Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. İlhan VARANKBu araştırmanın amacı öğrencilerin hem görme hem de işitme duyularına hitapeden çoklu ortam sunum programlarının öğrencilerin öğrenme performanslarına vederse karşı olan tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu nedenle araştırmada deneyselyöntem kullanılmış olup, çoklu ortam yöntemi ile ders gören grupla, klasik yöntemlerleders gören bir grup karşılaştırılmıştır.Araştırmanın denekleri 2004-2005 eğitim öğretim yılında; Ege bölgesindekibir ile bağlı ilçede 7. sınıfta 30'ar öğrencisi bulunan 2 okul rastgele örneklem olarakseçilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında toplam 60 öğrenci bulunmaktadır.Deney grubuna, çoklu ortam uygulaması, `İstanbul'un fethi ve sonrası`ünitesinde yapılmıştır. Deney grubuna çoklu ortam sunum programı kullanılarak,görüntülü, sesli ve hareketli slaytlar hazırlanmış; projeksiyon aleti kullanılarak slaytlargörüntülenmiş ve bu şekilde ders işlenmiştir. Kontrol grubunda ise aynı ünite klasiköğretim yöntemleri kullanılarak işlenmiştir.iiiAraştırmanın hipotezini sınamak amacıyla, çoklu ortam yöntemi kullanılarakders gören deney grubu öğrencileri ile klasik yöntem kullanılarak ders gören kontrolgrubu öğrencilerinin başarı testinden aldıkları puanlar ve öğrencilerin derse ilgianketinden aldıkları puanlar hesaplanmıştır. Araştırmanın bulguları, çoklu ortamkullanılarak ders işlenen sınıftaki öğrenci başarısı ile geleneksel yöntemler kullanılarakders işlenen sınıftaki öğrenci başarısı arasında anlamlı bir farkın olduğunu ortayakoymuştur. Yine araştırma bulguları, çoklu ortam kullanılarak ders işlenen sınıftakiöğrencilerin derse karşı olan tutumları ile geleneksel yöntemler kullanılarak ders işlenensınıftaki öğrencilerin derse karşı tutumları arasında anlamlı bir farkın olduğunugöstermiştir. ivABSTRACTTHE EFFECTS OF SOCİAL STUDIES TEACHING MATERIALS PREPAREDTHROUGH POWER POINT PRESENTATIONS ON STUDENTS? ATTITUDESAND PERFORMANCESHikmet TUTAYSALGIRAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesMay 2006Advisor: Yrd. Doç. Dr. İlhan VARANKThe aim of this research is to find out the effect of multiple-field presentationprograms, which adres to students' both vision and hearing senses, for students' learningperformances and attitudes about the lesson. Because of that, in this research,experimental method was used and the group studying with multiple-field presentationand the group studying with classical method were constrasted.The subject of this experiment were chosen randomly from two school , whichhas 30 students for 7 th grade classes from a town in a city of Egean region in 2004 -2005 education year.The experiment of the multiple-field presentation was carried out on tje unit of`The Conquest of İstanbul and Afterwards`. For the experiment group, multiple-fieldprograms were used for which moving slayts were prepared and with the projectionmachine these slayts were showed to the students in the lessons. On the other hand,control group studied same unit with classical method.To question the hypothesis of the research, the marks of students from succes tests andlesson interest polls are contrasted betwewn the two experimental groups. The results ofthe research showed that there in an important difference between the succes of thestudents who studied with multiple-field programs and classical methods. Also theresults of the research showed that there is an important difference between the students'interests in the lesson.
Collections