İlköğretim I. kademede İngilizce derslerinde oyun tekniğinin erişiye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiÖZETİLKÖĞRETİM I. KADEMEDE İNGİLİZCE DERSLERİNDEOYUN TEKNİĞİNİN ERİŞİYE ETKİSİÜmit Ünsal KAYAİlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim DalıAfyonkarahisar Kocatepe ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüOcak 2007Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şenay YAPICIÇalışmada, ilköğretim I. kademedeki İngilizce derslerinde oyun tekniği ağırlıklıyöntemin geleneksel yönteme kıyasla erişiye etkisi incelenmiştir. Bu etkinindeğerlendirilmesi için yarı-deneysel bir yönteme başvurulmuş, kontrol gruplu öntest -sontest deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, AfyonkarahisarMerkez Kazım Özer İlköğretim Okulu'nda 2006-2007 Eğitim ve Öğretim Yılı'nda 5.sınıfta okuyan 30 erkek ve 30 kız olmak üzere toplam 60 kişiden oluşmaktadır. Buöğrenciler, kontrol ve deney gruplarına yaş, cinsiyet, zeka seviyesi ve ailelenin sosyo -ekonomik kültürel durumu değişkenleri incelenerek denk olarak dağıtılmışlardır. Yer -yön tarifi, emir cümleleri ve alışveriş konuları kontrol grubuna geleneksel yöntemle;deney grubuna da oyun tekniği ağırlıklı yöntem uygulanarak işlenmiştir. Konularınişlenmesini takiben yapılan sonteste ait sonuçlar SPSS programı ile analiz edilmiştir.Elde edilen bulgular, oyun tekniği ağırlıklı yöntemin uygulandığı grubun,geleneksel yöntemin uygulandığı gruba göre erişi açısından daha başarılı olduğunugöstermiştir. Veriler, cinsiyet açısından değerlendirildiğinde ise cinsiyetin erişiye biretkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu bulgular ışığında, ufak yaştaki öğrencilerin oyuntekniği ağırlıklı yöntem ile İngilizce'yi daha etkili öğrendikleri öne sürülebilir. Sonuçolarak oyun tekniği ağırlıklı yöntemin, ders kitabı yazarları, eğitim programcıları veöğretmenler tarafından ilköğretim I. kademede daha sık kullanılması önerilmektedir. iiiABSTRACTTHE EFFECT OF THE GAME TECHNIQUEON THE ACHIEVEMENT IN TEACHING ENGLISHAT ELEMENTARY SCHOOL LEVELÜmit Ünsal KAYADepartment of Primary School EducationAfyonkarahisar Kocatepe UniversityInstitute of Social SciencesJanuary 2007The present study investigates the effect of the game technique compared to thatof the traditional method on the achievement in teaching English at elementary schoollevel. In order to determine the effectiveness, pretest - posttest comparison design ofquasi-experimental method was used. The research was carried out in AfyonkarahisarKazım Özer Elementary School during the fall semester in 2006. 60 subjects, 30 femaleand 30 male, among the fifth grade students were fairly distributed to the control or theexperimental group while taking the variables as follows into account: gender, age, IQlevel, familial socio-economical and cultural status. Then, the units, namely givingdirections, classroom language and shopping, were covered in the experimental groupusing the game technique whereas the traditional method was applied in teaching thecontrol group. At the end of the teaching process, a posttest was administered to thesubjects from both of the groups. The data gathered were then analysed and interpretedvia SPSS.A comparison of the posttest scores of both groups indicates that the mean scoreof the students in the experimental group, on which the game techniqe was applied, washigher than that of the students in the control group. However, no correlation found wassignificant between sex and the achievement level according to the scores. Thesefindings assert that using the game technique in teaching English at elementary schoollevel yields a more effective learning compared to the traditional method, addressingthe course book authors, curriculum developers and the teachers of English.
Collections