Etik kodlarının rekabet stratejilerine etkileri ve bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETET K KODLARININ REKABET STRATEJ LER NE ETK LER VE B R ALANARAŞTIRMASIMehmet Ali KÖSEOĞLUşletme Anabilim DalıAfyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüOcak 2007Danışman: Yrd. Doç. Dr. Çetin BEKTAŞBu çalışma, işletmelerin etik kodları ne olursa olsun, bunu ne kadar rekabetstratejilerine yansıttıklarını belirlemek için yapılmıştır. Bu bağlamda stanbul MenkulKıymetler Borsası' nda işlem gören işletmelerin tutumları araştırılmıştır.Çalışmada etik ve rekabet kavramlarını irdelemek amacıyla ?etik, iş etiği ve etikkodları kavramları? başlığı altında çalışmanın birinci bölümü oluşturulmuştur. kinci bölümdeise rekabet kavramı ele alınarak, rekabetin tanımı, önemi, farklı yaklaşımlar ve faydalarıincelenmiştir. Çalışmanın odak noktası olan rekabet stratejileri bu bölümde ele alınmakta oluprekabet stratejilerinden Porter' ın rekabet stratejisi, kaynaklara dayalı yaklaşım ve oyun teorisiyaklaşımı olan üç temel yaklaşıma değinilmektedir. Rekabet stratejilerinin tercihinde etikkodlarının etkilerinin ele alındığı üçüncü bölümde de etik ve rekabet kavramlarınınbirlikteliğini değerlendirmek amacıyla rekabet etiği ve rekabet kültürü incelenmiştir. Bununlabirlikte rekabet stratejilerindeki üç yaklaşım etik çerçevenin içerisine alınarakdeğerlendirilmektedir. Etik kodları rekabet stratejilerini mi etkiler yoksa rekabet stratejilerietik kodlarını mı etkiler sorunsalını çözümlemek için yapılan tutum araştırmasına dördüncübölümde yer verilmektedir. Anket çalışmasıyla elde edilen veriler ?SPSS? paket programındadeğerlendirilerek karşılaştırmalı analizler yapılmıştır. ABSTRACTEFFECTS OF ETHICS CODES IN COMPETITIVE STRATEGIES AND A FIELDINVESTIGATIONMehmet Ali KÖSEOĞLUDepartment of ManagementAfyonkarahisar Kocatepe University, The Institute of Social SciencesJanuary 2007Advisor: Yrd. Doç. Dr. Çetin BEKTAŞThe purpose of this study was to determine how well the companies could act uponthese ethics codes in their competition strategies no matter what their ethics codes are. In thisrespect, the attitudes of the companies traded in Istanbul Stock Exchange were investigated.In order to deal with the ethic and competition-related terms in detail, the first part ofthe study was set up under the headings of ?ethic, business ethic and ethic codes?. In thesecond part, the concept of competition was dealt with by investigating its definition,importance, different approaches to it and its benefits. The focal point of the study,competition strategies were looked into in this part; and here, three main approaches; Porter?scompetition strategy approach, resource-based approach and game theory approach werementioned. In the third part where the effects of ethical codes on the preference of thestrategies, competition ethic and competition culture were investigated for the purpose ofevaluating the togetherness of the concepts of ethic and competition. Moreover, threeapproaches to competition strategies were evaluated by being taken into the framework ofethic. In the fourth part, the answer to the above-mentioned question is given. Data obtainedfrom the questionnaire was evaluated by ?SPSS? program package and their comparativeanalysis was performed.
Collections