2005-2006 yeni öğretim programında sosyal bilgiler dersi etkinliklerinin uygulanabilirliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZET2005-2006 YEN ÖĞRET M PROGRAMINDA SOSYAL B LG LER DERSETK NL KLER N N UYGULANAB L RL Ğ N N NCELENMESTUĞBA KAMBERSosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs, 2007Danışman: Yrd. Doç. Dr. smail ACUNBu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsaetkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyledeğerlendirilmesi amaçlanmaktadır.2004-2005 öğretim yılından itibaren geçilen yapılandırmacı uygulama Sosyal Bilgilerdersiyle, öğrencilerin yaşamış oldukları yakın çevreden hareketle fiziksel ve kültürel dünyayıdaha iyi anlayıp etkin bireyler olarak topluma katılımlarında gerekli bilgi, beceri, değer vetutumları kazandırmayı amaçlamaktadır. Yeni Sosyal Bilgiler programı bu bilgi ve becerilerikazandırmanın yolu olarak ?etkinlikleri? belirlemiş ve programın temeline almıştır.Dolayısıyla programın başarısı etkinliklerin başarılı bir şekilde uygulanmasıyla mümkünolacaktır. Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre programın yapılandırmacı bir sosyalbilgiler eğitimini hayata geçirmedeki başarısını değerlendirmeye çalışmaktadır.Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak bir anketgeliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini çalışma evreninin tamamı olan Uşak ili ilköğretimokullarında 4. ve 5. sınıflara ders veren sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Toplanan verilerSPSS paket programı kullanılarak, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi ve F testianalizlerine tabii tutulmuşlardır. Öğretmenlerin yeni programın felsefesine veuygulanabilirliğine dair görüşleri araştırılmıştır. Öğretmenler hem programın yapısı hem deuygulama konusunda olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Yapılandırmacılık, Etkinlikler ABSTRACTAN INVEST GAT ON NTO THE APPL CAB L TY OF TEACH NG ACT V T ES OFTHE NEW HUMAN T ES CURR CULUM (2005-2006 ACADEM C YEAR)TUĞBA KAMBERPrimary StrandSocial Sciences Institute, Afyonkarahisar UniversityMay, 2007Supervisor: Asist.Prof. smail ACUNThis study aimed at investigating New Humanities Curriculum and the impact of the activitieson its successes in reaching its goals providing those activities are carried out throughpractitioners? views.New Social Science Curriculum based on constructivist aproach has been in practice since theacademic year of 2005-2006. The new curriculum aims to educate pupils through theirimmediate cultural and physical world. Thus, it tries to provide students with knowledge,skills, values and attitudes in order fort hem to be effective members of their own society.The curriculum aims to provide those skills and knowledge through activities. Therefore thesuccess of ?constructivist social science curriculum? will depend on the effectiveness of thoseactivities.The survey method was used in this study. A questionnaire unique to this study wasdevelepoded to collect data.All of the primary teachers teaching to 4th and 5th graders in Uşak primary schools wereincluded in the sample of the study.The data collected through the questionnaire was analyzed by SPSS. The following statisticalanalysis was done: frequency, percentage, mean, Standard deviation, t test and F test.Teachers view on both the philosophy of the programme and its applicability were analyzed.Their views on both these issues seem to have a positive inclination.Key words: Social Sciences(Humanities), Constructivism, Activities
Collections