İlköğretim okullarında uygulamaya konulan seçmeli satranç dersi programının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M OKULLARINDA UYGULAMAYA KONULANSEÇMEL SATRANÇ DERS PROGRAMININ NCELENMES( Kütahya li Örneği )Süleyman MANAKlköğretim Anabilim DalıAfyonkarahisarAfyonkarahisar Kocatepe ÜniversitesiMayıs 2007Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali ÇAKIRBu çalışmanın amacı, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımlarınöğrencilere kazandırılıp kazandırılamayacağının öğretmen, idareci ve müfettiş görüşleridoğrultusunda incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Kütahya ilinde merkezilköğretim okullarında görev yapan, seçmeli Satranç dersini okutan öğretmenler,idareciler ve müfettişler oluşturmaktadır. Araştırmada; aritmetik ortalama, standartsapma, t testi ANOVA, Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sırasında veritoplama aracı olarak, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımlardan oluşan 43soruluk bir anket kullanılmıştır. Anket, satranç dersini okutan öğretmenlere, idarecilereve müfettişlere uygulanmıştır.Çalışma sonunda ilköğretim Satranç programında yer alankazanımların öğrencilere kazandırılacağı konusunda öğretmenler, müfettişler veidareciler olumlu görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Satranç, lköğretim Programı, Seçmeli ders, lköğretim okulları. ABSTRACTTHE RESEARCH OF THE ELECTIVE CHESS LESSON PROGRAMMEWHICH IS CARRIED OUT IN PRIMARY SCHOOLS.( The sample of Kütahya city )Süleyman MANAKDepartment of PrimaryAfyonkarahisarAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesMay 2007Advisor: Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali ÇAKIRThe aim of this training is to examine whether the students can take theadvantages in the primary chess programme in accordance with the opinion of teacher,administrator and inspector. The teachers working in the primary school in the center ofKütahya and training chess lesssons as elective courses, administrators and inspectorsform the sampling of this research.The data gathered in the research were interpreted bysuch techniques as aritmatic means standart devition, t test, ANOVA, Tukey HSD test.During the research a poll including 43 questions resulted from the experiences in thePrimary Chess Programme was used as a tool to gather data.The teachers , inspectorsand administrators expressed their positive opinions would take the advantage of theexperiences in primary chess programme at the end of the training.Key words : Chess, Primary Programme, Elective courses, Primary schools.
Collections