19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başlarında Kütahya Sancağı`nda eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZET19. YÜZYILIN SONU VE 20. YÜZYILIN BAŞLARINDAKÜTAHYA SANCAĞI'NDA EĞ T MSerap KÖLEMEN (YÜCE)lköğretim Anabilim DalıSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim DalıAfyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2007Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mustafa Murat ÖNTUĞÇalışmada Osmanlı Devleti'ne tâbi Hüdâvendigâr Vilayeti'nin bir sancağı olanKütahya Sancağı'nda 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başlarında eğitimin dağılımıincelenmiştir. 1898-1904 yılları arası yayınlanan Maarif Salnameleri çalışmanın temelkaynağını teşkil etmektedir. Kütahya Sancağı ve kazalarındaki okullar, öğrenci sayıları,öğretmen kadroları, medreseler, gayrimüslimlere ve yabancılara ait okullar ile yaygıneğitim kurumu olan kütüphaneler salnamelerdeki bilgiler doğrultusunda tasnifedilmiştir.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; KütahyaSancağı'ndaki sıbyan ve ibtidai mektepleri tanıtılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünüKütahya Sancağı'ndaki geleneksel eğitim kurumu olarak faaliyet gösteren medreseleroluşturmaktadır. Üçüncü bölümde; Osmanlı Devleti'nde batılılaşmanın etkisiyle açılanokullar olan rüşdiyeler ve idadiler tanıtılmıştır. Dördüncü bölümde gayrimüslimler veyabancılar tarafından kurulan okullar incelenmiştir. Çalışmanın beşinci ve sonbölümünde Kütahya Sancağı'ndaki kütüphaneler tanıtılmıştır. Bunlardan ?Vahit PaşaKütüphanesi? günümüzde de hizmet vermektedir. ivABSTRACTEDUCATION IN THE SANJAK OF KÜTAHYA AT THE END OF NINETEENTHCENTURY AND AT THE BEGINNING OF TWENTIETH CENTURYSerap KÖLEMEN (YÜCE)Department of Primary EducationDepartment of Social Sciences TeachingAfyonkarahisar Kocatepe University, Institute of Social SciencesMay 2007Advisor: Yrd. Doç. Dr. Mustafa Murat ÖNTUĞIn this study in the sanjak of Kütahya which was one of the sanjak of theprovince of Hüdâvendigâr related the Ottoman Empire, the dispersion of the educationhas been studied at the end of nineteenth century and at the beginning of twentiethcentury. ?Maarif Salnameleri?, which were published between the years of 1898 and1904, constitues the basic source of the study. The schools in the sanjak of Kütahya andits towns, the numbers of students, the staff of teachers, ?Medreseler?, the schoolswhich belong to non-muslims and foreigners and the libraries which are the instution ofwidespread education have been classified in the direction of the informations in?Salname?.The study is composed of five basic sections. In the first section; ?Sıbyan andbtidai? schools which are in the sanjak of Kütahya have been introduced. The secondsection of the study constitutes the ?Medreseler? which worked as the instution oftraditional education. In the third section the schools in the Ottoman Empire whichwerw opened with the influence of the western ?Rüşdiyeler and dadiler? have beenintroduced. In the fourth section; the scools which were founded by foreigners and non-muslims have been studied. In the fifth and last section, the libraries in the sanjak ofKütahya have been introduced. From these the library of ?Vahit Paşa? still serves today.
Collections