Yeni ilköğretim müfredatında bilgi teknolojilerinin işlevselliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretimmüfredatının bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik getirdiği yenilikleri ve buyeniliklerin öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece geçirilebildiğini ortayakoymaktır.Çalışmanın evrenini Uşak il merkezinde ve merkez köylerinde bilgi teknolojisi sınıfıkurulan 29 ilköğretim okulunda birinci kademede görev yapan 389 sınıf öğretmenioluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen araştırmaanketi kullanılmıştır. Kullanılabilir olarak geri dönen anket sayısı 303'dür.Verilerin analizlerinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon, T ve Ftestleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; programdaki etkinlikler kapsamındaöğretmenlerin %28'i bilgi teknolojilerini hiç kullanmazken, %55'i ayda 1-5 kez, %16'sıhafta 1-5 kez ve sadece %1'i her gün kullanmaktadır. Öğretmenler bilgi teknolojilerinikullanmalarına engel olan birinci sebep olarak, bilgi teknolojilerinin kullanımındayeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıklarını göstermişlerdir. Ayrıca evinde ve sınıftakullanabileceği bir bilgisayarı ve internet bağlantısı olan öğretmenler, diğeröğretmenlere göre derse hazırlık aşamasında, ders esnasında ve ders sonrasında dahafazla amacı gerçekleştirmek için bilgi teknolojilerinden faydalanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, Yapılandırmacılık The aim of this study is to expressly state the innovations (in the usage ofInformation Technologies) brought by elementary learning education curriculum whichis lately rearranged according to constructivist approach, and to display how much ofthese innovations is applied by the teachers.The horizon of this study is composed by 389 classroom teachers from 29elementary schools in Uşak city center and in central/main villages, in which classroomof information technologies have been established. While collecting the data,consultation technique and after the collection, researching surveys developed by theresearcher are used. The number of practicable survey returned from the teachers is 303.In the analysis of the data, frequency, percentage, mean, standard deviation,correlation, T and F test are used. According to the results of this study, in the programactivities, 28 percent of the teachers in this study have never used informationtechnologies, 55 percent of them have used information technologies for 1-5 times in amonth, 16 percent of them have used information technologies for 1-5 times in a weekand only 1 percent of them have used information technologies each and every day. Thevery first reason for their not using information technologies is that they haven?t gotenough knowledge and capability for using information technologies. Also, whencompared with other teachers, the teacher who have computers in their houses or classesand have internet connection, benefit from information technologies in order to achievemore goals before, during and after the lesson.Key Words: Information Technologies, Constructivism
Collections