İlk okuma yazma programının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. ve 2. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma programını değerlendirmek ve uygulama sırasında yaşanan problemleriortaya çıkarmaktır.Çalışmanın evreni, 2006-2007 öğretim yılında Uşak il merkezinde bulunan 38ilköğretim okulunda görevli 186 sınıf öğretmenidir. Evrenin tamamına ulaşılabileceğiiçin örnekleme gidilmemiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı araştırmacı tarafındangeliştirilmiş olan ?ilk okuma yazma programı değerlendirme anketi?dir. Kullanılabilirolarak geri dönen anket sayısı 172'dir.Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon, t-testi,Tukey testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin ilk okumayazma programı ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu, programda yer alankazanımları ulaşılabilir bulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen görüşlerine görekalabalık sınıflar uygulamada sorunlar yaratmaktadır, programın uygulanmasınayönelik yeterli hizmet içi eğitim alınamamıştır ve bitişik eğik yazı ile yazma konusundaöğrenciler zorluk yaşamaktadır. The purpose of this study is to evaluate the first literacy program in light of the 1st and2nd year teachers and reveal the problems faced during the implementation.The scope of the study is the 186 elementary school teachers working in the 38 schoolslocated in the provincial centre of Uşak, in 2006-2007 academic year. Instead ofsampling, the whole scope of the study has been reached. The measurement tool usedfor the research is the ?first literacy evaluation questionaire?, which has been developedby the researcher. The number of employable questionaires received is 172.For the data analysis; frequency, percentage, average, standard deviation, correlation, t-test, Tukey test and ANOVA analysis have been used. The research has exposed thatteachers, having positive opinions regarding the first literacy program, find the gainingsof the program quite reachable. Moreover, according to teachers, the classrooms with alarge number of students face some implementation problems, the on-the-job trainingsfor the execution of the program are not edaquate, and the students are experiencingproblems concerning italic handwriting.
Collections