Üstün zekalı ve özel yetenekli öğrencilerin yabancı dil (İngilizce) öğretiminde metafor sisteminin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin yabancı dil öğretiminde metafor tekniğiuygulamasının öğrenci başarısına etkileri incelenmiştir. Araştırma Aydın Doğan Bilim SanatMerkezinde 2005-2006 öğretim yılında 38 üstün yetenekli öğrenci ile yapılmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model uygulanmıştır. Öntest, sontest,İngilizce Dersi Etkinlik Gözlem Formu ve İngilizce Dersi Performans Değerlendirme Ölçeğiölçme aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencinin İngilizce öğrenimine karşı olan tutumunun veİngilizce öğrenirken uyguladığı yöntemin belirlenmesi amacıyla İngilizce Dersi EtkinlikGözlem Formu oluşturulmuştur. Bu form deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin aileleri,sınıf veya İngilizce öğretmenleri ve uygulama yapan öğretmen tarafından doldurulmuştur.Araştırmada yer alan grupların, yabancı dil öğrenirken İngilizce cümle kurma, yeni kelimeöğrenirken çağrıştırıcılar kullanma, öğrenirken metaforlar oluşturma gibi alanlardakibaşarılarını gözlemek amacıyla İngilizce Dersi Performans Değerlendirme Ölçeğihazırlanmıştır.Ölçme aracı ile elde edilen puanların ortalamaları istatistiksel olarak değerlendirmeyetabi tutulmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarındanelde edilen puanların gruplar arasında karşılaştırılması için, ?t? testi kullanılmıştır.Bu araştırmaya göre, metafor tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerininakademik başarı ortalaması, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerininakademik başarı ortalamasından daha yüksektir. The purpose of the study was to investigate the effects of metaphorical learningmethod for gifted and talented students? foreign language teaching (English). 38 gifted andtalented students involved in the study in Aydın Doğan Science and Art Center in 2005-2006.In this study, researcher employed pretest-posttest control group model. Measuredevices of the study were pretest, posttest, English Lesson Activity Observation Form andEnglish Lesson Performance Evaluation Measure (rubric). The researcher formed measuredevices to gather data which is necessary for the study, to measure students? Englishknowledge and to balance groups (pretest) at the beginning of the study and to see groups?situation (posttest) at the end of the study. English lesson activity observation form wasprepared to determine student?s attitude to English learning and to learn his foreign languagemethod. Student?s parents, English teacher and researcher filled this form. The aim of theEnglish lesson performance evaluation measure was to observe control and experiment groupstudents? sentence structuring level and their metaphor usage proportion when learningforeign language.After the collection of the data, the independent samples t-test with α = .05 was usedin the analysis of the quantitative data.The study demonstrated that the experiment group students? who learned withmetaphoric learning strategies academic success is better than the control group students? wholearned with traditional instruction method.
Collections