İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarınının kelime serveti bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Millû Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 7. sınıf Türkçe derskitabında bulunan (öğrencilere sunulan) kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının TürkçeÖğretim Programı'na uygunluğunu incelemek amacıyla yapıldı.Çalışmada ders kitabında bulunan metinler, hazırlık çalışmaları, sözcük ve sözcükgrubu çalışmaları, anlama ve anlatım çalışmaları, tür ve biçim çalışmaları, dilimizi öğrenelimçalışmaları, sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları, güzel yazı çalışmaları, değerlendirme sorularıve kitabın sözlük kısımları, kelime serveti yönünden incelendi. Değerlendirmeler kavramlarüzerinde yapıldı. Bütün metinlerin, hazırlık çalışmalarının, sözcük ve sözcük grubuçalışmalarının, anlama ve anlatım çalışmalarının, tür ve biçim çalışmalarının, dilimiziöğrenelim bölümlerinin, güzel yazı çalışmalarının, sözlü yazılı anlatım çalışmalarının,değerlendirme sorularının ve sözlük bölümünün ayrı ayrı değerlendirmesi yapıldı ve sonundatoplu olarak kitaptaki kavramlar sıralandı. Kelime ve öbeklerin kaçıncı anlamda kullanıldığı,özel isimler, deyimler, mecazlar, terimler toplam kavram sayısı, yinelenen kavram sayısı,çeşit olarak kullanılan kavram sayısı ve oranları tablolarla gösterildi.Elde edilen veriler ve bu veriler doğrultusunda ders kitabının değerlendirmesi yapıldı.Yapılan çalışma sonunda ders kitabının öğrencilerin kelime servetini artırma konusundayeterli olup olmadığı tartışıldı. This study has been prepared to determine the vocabulary and to research theappropriateness of the book to the Turkish Teaching Programme which is presented in theseventh class Turkish Lesson books by the Ministry of National Education.In this study the texts which has taken place in the lesson books are researched fromthe viewpoint of vocabulary. The evaluation has been made on concepts, not on the words andthe concepts are considered from the view point of semanticts. It has been reached to thedatums by using computer tecnhnics. All the texts have been considered seperately and finallyconcepts in the texts are listed together. It has been shown on the tables in which meaningsthe words and word groups are used, the proper nouns, ideoms, metaphors, the number ofconcepts, the number of concepts which are used again, the number of concept used invariety and their rates.According to the datum we get, the evaluation of the lesson book has been made.After the study it has been seen that the lesson book is not sufficient to enrich the studentsvocabulary.
Collections