İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi, `canlılar dünyasını gezelim tanıyalım` ünitesinde proje tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Canlılar DünyasınıGezelim, Tanıyalım? ünitesinde proje tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve kalıcılığa etkisiincelenmiştir. Bu inceleme okullarda yaygın olarak kullanılan geleneksel öğrenme ile projetabanlı öğrenmenin karşılaştırılması yolu ile gerçekleştirilmiştir. 4. ve 5. sınıflardan deney vekontrol grupları oluşturulmuş, deney grupları proje tabanlı öğrenme ile kontrol gruplarıgeleneksel öğrenme ile konuları işlemiştir. Çalışma öncesi deney ve kontrol gruplarına, ünitekonularını kapsayan öntest uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda sontest ve bir ay sonrakalıcılık testi uygulanmıştır. Yapılan öntest, sontest ve kalıcılık testleri sonucunda deneygruplarının kontrol gruplarına göre daha başarılı olduğu ve buna bağlı olarak proje tanlıöğrenmenin akademik başarı ve kalıcılıkta etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In the study, at primary school 4 and 5 classes, in the unit of ?Effect Wonder andRecognize World of Living Beings?, Science and Technology subject, the influence of projectbased learning to academic achievement and retention level was examined. This research wasapplied by comparing traditional learning, used in schools commonly, with project basedlearning. Experiment group and control group were formed by students in class 4 and 5; inexperiment group, subjects were applied by project based learning and in control group,subjects were applied by traditional learning. Before the research, pretests covering unitsubjects, were held to experiment and control groups. At the rest of the research, a post-testwas held and a permanence test was held a month later. As a result of pretest, post-test andpermanence test, it was determined that experiment groups were more successful than controlgroups and relating to this, it was realized that project based learning was effective inacademic success and retention level.
Collections