İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(Afyonkarahisar ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, ilkögretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 yılında uygulanmaya baslananfen ve teknoloji dersi ögretim programının uygulanmasında ortaya çıkan sorunları tespitetmeyi ve degerlendirmeyi amaçlamaktadır. Arastırmanın teorik temelini olusturmakiçin öncelikle, konuyla ilgili literatür taraması yapılmıs ve daha sonra arastırmanınproblemi, veri toplama ve degerlendirme yöntem ve teknikleri belirlenmistir.Arastırmanın örneklemini, Afyonkarahisar li merkezi ve merkez köylerinde bulunantoplam 86 ilkögretim okulunda görev yapan, 287 sınıf ögretmeninin içinden rastgeleseçilen 90 ögretmen olusturmaktadır. Arastırma betimsel bir arastırma niteligindedir veveri toplama teknigi olarak anket kullanılmıstır. Arastırma için, 100 adet anketdagıtılmıs, 90 anket geri dönmüs ve istatistik programında degerlendirilmistir. Anketingelistirilmesi asamasında faktör yükü, güvenilirlik analizleri yapılmıs, verilerindegerlendirilmesinde faktör analizi yapılmıs, analize uygunlugunu belirlemek için KMOdegeri belirlenmis, t testi ile tek yönlü varyans analizi çözümlemeleri yapılmıstır. Sonuçolarak ögretmenlerin, fen ve teknoloji ögretim programında, kazanımlar, yöntemler,araç gereç, degerlendirme ve diger (müfredatın felsefesini anlayamama, uygulamaesnasında ögretmen kılavuzlarının yetersizligi, velilerden yardım alınamaması v.b.)sorunlarla karsılastıkları görülmüstür. This study aims to find out and evaluate the obstacles faced during the application ofScience and Technology Lesson curriculum intended for 4th and 5th graders atelementary level. On a theoretical basis, initially a survey of former studies was madewhich is followed by the determination of problem sentence of the study, datagathering and data evaluation methods and techniques to be used during the study.Sample group consists of 90 randomly chosen teachers among 287 elementary level, 4thand 5th graders Science and Technology teachers in charge in Afyonkarahisar citycenter and villages nearby. In this study survey model is followed and data werecollected through a questionnaire. 100 questionnaires were distributed by the researcher,90 returned and the data were analysed through a statistics programme. During theprocedure of preparing the questionnaire, factor load reliability analysis were made andthe data were analysed through factor analysis, KMO values were defined to investigatethe coherence, one-way variance analysis through t-test were made. According to thefindings, teachers face problems related to acquisitions, methods, materials, evaluationand other issues. (lack of understanding the philosophy of the curriculum, incompetencyof the teacher guides during the application, lack of help from parents, and so on)
Collections