Yönetim bilgisinin yayılımında danışmanlık firmalarının rolü: Türkiye üzerine tarihsel bir analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
çinde bulundugumuz bilgi çagında, isletmelerin uzun vadeli rekabet avantajıkazanmalarının yolu, üretilen yeni yönetim bilgisine en kısa zamanda sahip olmaları vebu bilgiyi etkili ve verimli biçimde kullanmalarından geçmektedir. Çalısmada gelismisülkelerde üretilen yönetim bilgisinin yayılımında rol alan aktörler ortaya konulmakta,bu aktörlerden danısmanlık firmalarının rolü incelenmektedir.ncelemede öncelikle yönetim danısmanlıgı kavramının dogusu üzerindedurulmus, müteakiben Amerikan kökenli yönetim bilgisinin danısmanlık firmalarıvasıtasıyla Avrupa'ya yayılımı ele alınmıstır. Yönetim danısmanlıgının Avrupa'dayayılımı ve ülkemizde Marshall Planı ve Amerikan Teknik yardımı ile dogdugudegerlendirilen danısmanlık kavramı dönemler itibarıyla ortaya konulmustur. Ayrıca,yerli yönetim danısmanlık firmalarının gelisimi ve dıs kaynaklı yönetim bilgisinintransfer edilmesindeki rolleri analiz edilmis ve Türkiye'de yönetim bilgisininüretilemedigi, ihtiyaç duyulan yönetim bilgisinin, baslangıçta ABD'den, daha sonraAvrupa'dan transfer edilerek ve yerelde yeniden üretilerek kullanıma sunuldugugörülmüstür. In the era that we bear witness, that is an obligation for the enterprises togain newly produced management knowledge and to use this knowledgeappropriately and effectively in order to gain long term competing advantages. Inthis study, the actors that have a part in spreading of management knowledge whichhas been produced in developed countries are determined and the role of counselorfirms is examined.In the research, first of all, the term ?management counseling? isdeliberated, subsequently the diffuse of American-based management knowledgeinto Europe is discussed. As a part of this diffusion, the counseling in Turkey,which is claimed to take root from the Marshall Plan and American Technical AidProgramme is examined in respect of periods. Furthermore, the development oflocal counselor firms and the part that they have taken in the transfer of foreignbasedmanagement knowledge are analyzed. Finally, it is seen that so far Turkeyhas not been able to produce management knowledge, thus the necessarymanagement knowledge was initially transferred from USA and later on Europeancountries and supplied to local market after being reproduced on local perceptions.
Collections