İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (afyonkarahisar il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, ilkögretim ögrencilerinin ögrenme stilleri ile fene yönelik tutumve basarıları arasındaki iliski incelenmistir. Arastırma Afyonkarahisar ili merkezilçesinde ögrenim gören ilkögretim ögrencileri ile yapılmıstır. Arastırmada taramamodeli kullanılmıstır. 468 ilkögretim ögrencisine Kolb Ögrenme Stili Envanteri (ÖSE)uygulanarak ögrencilerin ögrenme stilleri belirlenmistir. Fen tutumunu belirlemek içinFene Yönelik Tutum Ölçegi kullanılmıstır. Verilerin çözümlenmesinde varyans analizi(one way ANOVA), t testi, yüzde ve frekans dagılımı istatistik teknikleri kullanılmıstır.Arastırmada elde edilen bulgulara göre ögrencilerin en çok özümseyen ögrenmestilini tercih ettigi ortaya çıkmıstır. Degistiren-özümseyen ve degistiren-ayrıstıran,ögrenme stilindeki ögrencilerin fen tutumları arasında anlamlı farklılasma oldugubulunmustur. Her bir ögrenme stilindeki ögrencilerin tutumları ile cinsiyet arasındaanlamlı bir iliski olmadıgı sonucuna ulasılmıstır. Degistiren-özümseyen ve degistirenayrıstıranögrenme stilindeki ögrencilerin fen basarıları arasında da anlamlı farklılasmaoldugu bulunmustur. Her bir ögrenme stilindeki ögrencilerin basarıları ile cinsiyetarasındaki iliski incelenmis; degistiren ve yerlestiren ögrenme stilindeki kız ögrencilerinbasarılarının yüksek oldugu tespit edilmistir The purpose of this study was to investigate the relationship between students?learning styles and science achievement, and students? attitudes towards science. Therewere a total of 468 7th and 8th graders involved in this study that took place inAfyonkarahisar. The researcher used the Kolb?s Learning Style Inventory (LSI) todetermine the participants? learning styles and the Scale of Attitudes Towards Scienceto find out the attitudes of the participants for science. The independent-samples t-test,descriptive statistics and one way ANOVA with a = 0.05 were employed in theanalysis of the data.The study showed that students preferred the most assimilating learning styles.There was a statistically significant difference found among the achievements ofconverging-assimilating and converging-diverging learners. Likewise, the study alsodocumented that there was a statistically significant difference detected among theattitudes of converging-assimilating and converging-diverging learners. Furthermore,gender was not a factor on students? science attitudes. However, gender was animportant factor on students? science achievement
Collections