İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak/Ulubey köy okulları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin kelime servetini tespit etmeye yöneliktir. Çalışmada örneklemimiz Uşak iline bağlı Ulubey ilçesinin köy ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencileridir.Uşak iline bağlı Ulubey ilçesinin 5. sınıfı bulunan yedi ilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu yedi ilköğretim okulunun üçü 4.ve 5. sınıfların birleştirilmesiyle birleştirilmiş sınıflarda öğretim görmektedirler. Diğer köylerde taşımalı eğitim uygulamasından dolayı ya hiç öğrenci yok ya da sadece ilk üç sınıf birleştirilmiş eğittim uygulamasına tabidirler. Bu sebepten örneklemimiz yedi okulla sınırlı kalmıştır.Okullar belirlendikten sonra okullara gidilip üç ayrı türde ( anı yazma, gezi yazısı, serbest konulu yazı) yazı yazmaları istenmiştir. Okullarda öğrenci az olduğu için bütün öğrencilerden bu yazıları yazmaları istendi. Toplam 255 veri alındı. Bu veriler bilgisayar ortamına girildikten sonra kelime sayma ve sözlük oluşturma işlemleri yapıldı. Sözlükler türlere ve cinsiyete göre hazırlandı. Araştırma sahamız köy ilköğretim okulları olduğu için sosyo- ekonomik durum göz önüne alınamamıştır.Araştırma sonucunda bütün türlerde, kızların ve erkeklerin yazılarında toplam 18170 adet kelime kullanıldığı, bu kelime havuzundan 2310 çeşit kelime çıktığı görülmüştür.Bu çalışmayla köy ilköğretim okullarında okuyan 5. sınıf öğrencilerinin kelime serveti hakkında bir fikir edinilmeye çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Kelime, kelime serveti, dil, dil ?kültür ilişkisi, 5.sınıf The aim of this study is to fix the 5th class students? vocabulary. Our sample in this study is the 5th class students who are studying at village primary schools that are located in the Ulubey District of Uşak Province.There are seven primary schools that have fifth class in the Ulubey District of Uşak Province. The three of seven fifth classes are compounded with fourth classes, they are being educated together. The other villages out of these seven villages have no students either because of transportational education, or the first three classes are compounded and they have no fourth or fifth classes, so our sample has to be limited with seven primary schools.The schools have been determined then gone to the schools. It is demanded fromstudents to write three different kinds of subjects. One of the subjects was about memories, the second was about telling the living area and the last subject was students were free to write. There were a few students in the schools so all the students were included the study. There were 225 data from students. After transferring these data into computer, it is done to count words and construction of dictionary. The dictionaries were prepared according to gender and kinds. It was neglected the socio-economical status because the research field was the primary schools of villages.At the end of our research in all kinds, totally 18170 words were used in both boys and girls? writings. It is seen that 2310 different words were derived from this word pool.By means of this study, it is tried to form an opinion about the word treasure of fifth class students who are being educated in primary schools of villages.Key words: word, word treasure, language, language-culture relation.5 class
Collections