Öğrenci ve velilerin okul memnuniyeti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın genel amacı, ilkögretim okulu ögrencilerinin ve velilerinokullarındaki memnuniyet düzeylerini tespit etmektir. Bu tespitlerin elde edilebilmesi,için belirlenen okullarda ?anket? yöntemi ile betimsel alan çalısması yapılmıstır.Bu çalısmanın evreni, Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı Afyonkarahisar ilindeögrenim gören II. kademe ilkögretim ögrencileri ve velileridir. Arastırma örneklemiolarak, Afyonkarahisar il merkezi, Emirdag ilçe merkezi, Çobanlar ilçe merkezi ve baglıkasabalardaki 19 ilkögretim okulunda ögrenim gören 526 ögrenci ve 494 veli alınmıstır.Veli ve ögrencilere anket uygulanmıs ve verilen cevaplara göre degerlendirilmistir.Arastırmada ögrenci memnuniyeti; cinsiyet, sınıf, okul büyüklügü, ögretmensayısı ve yerlesim yeri degiskenlerine göre; veli memnuniyeti ise, okul büyüklügü,ögretmen sayısı, yerlesim yeri ve velilerin mezun oldugu okul degiskenlerine görearastırılmıstır. Memnuniyet düzeyi; egitim - ögretim, sosyal etkinlikler, ulasılabilirlik,güvenlik, fiziki ortam, olumlu davranıs kazandırma güvenilirlik, kantin hizmetleri veölçme degerlendirme açılarından degerlendirilmistir.Arastırmanın bulguları su sekilde özetlenebilir: Ögrenci memnuniyet anketinde,cinsiyet degiskeni açısından; hiçbir faaliyet alanında ortalamalar arasında anlamlı birfark görülmemistir. 6. ,7. ve 8. sınıflardan memnuniyet düzeyi en yüksek sınıf olarak 6.sınıflar gözükmektedir.Yerlesim yeri degiskeni açısından; sosyal etkinlikler, ulasılabilirlik, güvenlik,fizikî ortam, olumlu davranıs kazandırma, güvenilirlik, kantin hizmetleri ve ölçmedegerlendirme açılarından farklılık göstermektedir. Genel ortalamada farklılıkgörülmemektedir.Sınıf degiskeni açısından; egitim-ögretim faaliyetleri, sosyal etkinlikler,güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme ve degerlendirme faaliyetleri ve genel ortalamaaçısından farklılık göstermektedir. Diger grup ortalamaları arasında bir farkgörülmemistir.Okul büyüklügü degiskeni açısından; sosyal etkinlikler açısından farklılıkgöstermektedir. Diger grup ortalamaları arasında bir fark görülmemistir.Ögretmen sayısı degiskeni açısından; genel ortalamada farklılık görülmektedir.Diger grup ortalamaları arasında bir fark görülmemistir.Veli memnuniyeti anketinde, yerlesim yeri degiskeni açısından; egitim-ögretimfaaliyetleri, olumlu davranıs kazandırma, güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme vedegerlendirme ve genel ortalamada farklılık görülmektedir. Diger grup ortalamalarıarasında bir fark görülmemistir.Okulun büyüklügü degiskeni açısından; sosyal etkinlikler, güvenilirlik, kantinhizmetleri, ölçme ve degerlendirme farklılık görülmektedir. Diger grup ortalamalarıarasında bir fark görülmemistir.Ögretmen sayısı degiskeni açısından; olumlu davranıs kazandırma, güvenilirlik,kantin hizmetleri, ölçme ve degerlendirmede farklılık görülmektedir. Diger gruportalamaları arasında bir fark görülmemistir. Velilerin mezun oldugu okul degiskeninegöre; hiçbir grupta anlamlı bir farklılık bulunamamıstır.Anahtar kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, müsteri memnuniyeti, ögrenci, veli,performans. The first purpose of this study is to determine of satisfaction level of elementarystudents and his parents. In this study, survey method was used in order to get out thesedeterminations in chosen schools.The populatıon of this study is students who have been learning in second stage ofelementary education in Afyonkarahisar under the authoritiy of Ministery of NationalEducation students and their parents. As the sample of the study we have taken 526students and 494 parents in Çobanlar county, Emirdag county and province ofAfyonkarahisar and the towns over there.In this study, we used these variables: student satisfaction, sex, class, school size,number of teachers and location of school. Satisfaction is evaluated with respect toeducation?instruction, social activities, accessibility, security, physical environment, toacquire positive behavior, canteen services and measurement and evaluation activities.Findings of study can be summarize like this: In respect of sex variable, in noactivity field cannot be found meaningful difference between averages. From 6. 7. and8. classes, sixth class seems to have the highest satisfaction level.The location variable presents meaningful difference with regard to socialactivities, accessibility, security, physical environment, to acquire positive behavior,reliability, canteen services, measurement and evaluation activities. In general mediumcan not be found difference.Class variable, presents meaningful difference with respect to education?instruction activities, social activities, reliability, canteen services and evaluationactivities. Between averages in other activity areas can not be found a difference.School size variable, shows differentiation in respect of social activities. Betweenaverages in other activity areas haven?t seen a difference.With respect to number of teachers variable, have been seen difference in generalmedium. Between averages in other activity areas can not be found a difference.In parent satisfaction survey, in respect of school size variable, can not be seendifference in social activities, reliability, canteen services and evaluation activities.Between averages in other activity areas can not be found a difference.In respect of location variable, have been found difference in education?instruction activities, acquirement of positive behavior, reliability, canteen services,evaluation and general average. Between averages in other activity fields can not befound a difference.With respect to number of teachers variable, have been found difference inacquirement of positive behavior, reliability, canteen services and evaluation. Betweenaverages in other activity areas can not be seen a difference.With respect to school variable that conservators graduated, can not be found ameaningful difference in no groups.Key Words: Total Quality Management, customer satisfaction, student, parent,performance.
Collections