Küresel lojistik firmalarının finansal etkinlik analizi ve yapısal eşitlik modeli ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada firmaların finansal etkinliklerinin analizi ve sektördeki diğer firmalarla karşılaştırılması için 46 faklı ülkede faaliyet gösteren toplam 237 firmanın finansal etkinlik analizi yapılmış olup hem örneklem bakımından hem de kullanılan değişkenler bakımından konu ile ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın ana amacı; lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmaların finansal etkinliklerini belirlemek ve etkin olmayan firmaların finansal kıyaslama yoluyla etkinlik potansiyelerini ortaya koymaktır. Çalışmanın alt amaçları ise; Lojistik sektörü için yapılan finansal etkinlik hesaplamasında politik riskin sektöre etkilerini ölçmek, araştırmaya dâhil edilen firmaların finansal etkinlik tespitinde kullanılan parasal değişkenlerin aralarındaki ilişkiyi incelemek ve finansal etkinlik hesaplamasında kullanılan parasal değişkenleri belirlemek ve çalışmada kullanılan ülkelerin etkinlik ortalamalarını hesaplamak ve Lojistik Performans Endeksi ile karşılaştırmaktır. Çalışmada etkin olmayan lojistik firmalarının etkin olabilmesi için gereken iyileşirmeler yapılmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı olan finansal etkinlik ölçümünde kullanılabilecek parasal değişkenler için; net nakit akımı, satışlar, firma değeri ve net kar; girdiler için; satışların maliyeti, faaliyet giderleri, özkaynaklar, stoklar, toplam borçlar ve dönen varlıklar şeklinde belirlenmiştir. Çalışmada ülkelere ait ortalama etkinlik değerleri de belirlenmiş olup yüksek riskli ülkelerin etkinlik ortalamaları düşük seviyede, düşük riskli ülkelere ait ortalama etkinlik değeri ise yüksek seviyede bulunmuştur. Ayrıca Dünya Bankası tarafından iki yılda bir yayınlanan Lojistik Performans Endeksi değerleri ile çalışma sonucunda hesaplanan etkinlik değerlerinin benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. In order to analyse the financial efficiency of firms and to compare it with the others in the industry, in this study, financial efficiency analysis of 237 firms from 46 different countries were conducted. The study will contribute to literature through its sample and variables. The main objective of this study is to determine the financial efficiency of the firms operating within the logistics sector and to put forward the efficiency potential of those that are not efficient through financial benchmarking. Sub objectives of this study are; to measure the effects of political risk on the industry while calculating the financial efficiency for the logistics sector, to examine the relationship between the monetary variables used to detect the financial efficiency of the firms included in the study and to determine the monetary variables used in financial efficiency calculation and to calculate the efficiency averages of the countries used in the study and to compare it with the Logistics Performance Index. Necessary improvements were made in order to make inefficient logistic firms in the study efficient. Monetary variables used for the financial efficiency measurement as part of the research objectives were; net cash flows, sales, firm value and net profits. For inputs; cost of sales, operating expenses, Equities, stocks, total liabilities and current assets were determined. average efficiency values relating to the countries used in the study were determined and it was found that countries with high risk showed lower efficiency averages while lower risk countries showed higher efficiency averages. Also, similarity in efficiency values was observed between the values calculated in this research and the ones in the Logistics Performance Index which is published by the World Bank once in two years.
Collections