Yenilenen ilköğretim Türkçe programlarındaki 6. sınıf okuma alanı hedefleri ile ilgili öğretmen görüşleri ve değerlendirilmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan Yenilenen İlköğretim Türkçe Programlarındaki 6. Sınıf Okuma Alanı Hedefleri ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek ve değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Afyonkarahisar, il merkezi ve ilçelerinde görev yapan 175 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir.Öğretmenlerin programın geneline yönelik ve 6.sınıf okuma alanı hedeflerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla oluşturulan veri toplama aracı, kişisel bilgilerle ilgili üç soru, programın geneline yönelik beş soru ve 6. sınıf okuma alanı hedeflerine yönelik yirmi sorudan oluşmaktadır. Veri toplama aracının uygulanmasından sonra elde edilen veriler, cinsiyet, kıdem ve mezun olunan okul değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde, standart sapma; öğretmenlerin görüşlerinde farklılık oluşturabilecek iki değişkenin test edilmesinde bağımsız gruplar için t-testi ve ikiden fazla değişkenin test edilmesinde ise tek yönlü varyans analiz (ANOVA) testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler, program değişikliği konusunda, yeni programın mevcut sorunları çözebileceği, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına cevap verebileceği görüşündedirler. Bu hususta, öğretmenlerin programın geneline yönelik görüşlerinde cinsiyet, kıdem ve mezun olunan okul değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin Yenilenen İlköğretim Türkçe Programlarındaki 6. sınıf okuma alanı hedeflerine yönelik görüşlerinde de cinsiyet, kıdem ve mezun olunan okul değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Yenilenen İlköğretim Türkçe Programları, Okuma, Hedef, Öğretmen Görüşleri. With this research, it was intended to determine and evaluate views of teachers relating to Primary Education II. Stage New Turkish Education Program 6th Class Reading Area that was begun to be applied throughout the country in 2006-2007 education year.The research was performed upon 175 Turkish teachers working in Afyonkarahisar, provincial centre and districts thereof.Data gathering instrument developed to determine views of the teachers relating to generality of the program and targets of 6th class reading area was composed of three questions concerning personal information, five questions concerning generality of the program and twenty questions concerning targets of 6th class reading area. The data obtained after implementation of data gathering instrument was analyzed in terms of gender, seniority and graduated school variables. Arithmetic average, frequency, percentage, standard deviation were used in analysis of the data; while t-test was used for independent groups in testing of two variables that may lead to differences in views of teachers, single variance analysis (ANOVA) test was used in testing of variables more than two. The findings were presented in tables and then interpreted. According to these findings, the teachers are in the opinion about program change that the new program may solve the existing problems and meet the interests and needs of students. In this matter, a considerable difference in terms of gender, seniority and graduated school variables was not found in views of the teachers relating to generality of the program. Likewise, there was not any considerable difference in views of the teachers attending the research relating to targets of Primary Education II. Stage Turkish Education Program 6th Class Reading Area in terms of gender, seniority and graduated school variables.Key Words: Renewed Elementary Turkish Language Curriculum, Reading, Teachers Views.
Collections