Türk aile işletmelerinde kurumsallaşmayı engelleyen aile değerleri üzerine Isparta ilinde bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler v e bu gelişmelerin de etkisiyleküreselleşme sürecinin hızlanması, iş dünyasında yeni trendlerin ortaya çıkmasın a ve acımasızbir rekabet ortamına neden olmuştur.Aile işletmelerinin dünyada ekonomi içinde önemli bir payı (y aklaşık %85) vardır.Ancak aile işletmelerinin devamlılıklarının sağlanması oldukça zordur. Aile işletmeleri çevreseldeğişimlerin hız kazanması ve işletme faaliyetlerindeki karmaşıklığın artması nedeniyle değişenkoşulların gereklerine cevap vermekte güçlüklerle karşılaşmaktadır. Bu güçlükleri ortadankaldırmanın en önemli yolu kurumsallaşma olacaktır. Çünkü kurumsal bir yapı, şirkete ait tümdeğerlerin bir sisteme dönüşümünü sağlar ve sürekli başarı için gereklidir.Aile işletmelerinde kurumsallaşma iki farklı boyutta ele alınmalıdır. Birinci boyutşirketin kurumsallaşması, ikinci boyut ise örgütsel değerlerle aile değerlerinin karşılıklıetkileşimlerinin sağlanarak aile ilişkilerinin kurumsallaşmasıdır. Çünkü aile değerleri veinançları şirketteki işlerin yapılma şeklini, kişiler arası ilişkileri yani kurumsal kültürü önemliölçüde etkilemektedir. Bu nedenle aile işletmelerindeki yöneticiler örgütsel değer lerle ailedeğerleri arasındaki dengeyi doğru kurmalı, aile kültürüne ait hangi değerlerin ve inançlarınörgütsel değerlerde yaşatılması gerektiğini belirlemelidir. Bu amaçla Isparta ilinde yer alan aileişletmelerinde aile değerleri ve kurumsal kültür ili şkisinin ölçümüne yönelik bir araştırmagerçekleştirilmiş, bulgular değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Speeding up the globalization process with the developments of the information andcommunivation technologies and these developments impact causes new trends in businessworld and ruthless competition environment .Family businesses have an important share ( approximately 85%) in world economies.But it is quite difficult to sustain the existence of family businesses. They face some difficultiesin responding the requirements of changing environment because of increasing environmentalchanges and complexity of business activiti es. From this point of view, the institutionalizationwould be the best suggestion for the solution of the problems underlying the family businesses.Because, an organizational structure is essential for the continual success as it allows all of thevalues af the company to turn into a system.The institutionalization should be discussed at two different dimensions. While the firstdimension is the institutionalization of the company, the second one is the institutionalization ofthe familt relationships through the interaction of the organizational values with the familyvalues. Because the values and the convictions of the family considerably affect the handling ofthe affairs within the company, interpersonal relationships, that is to say, the organizatio nalculture. Therefore, the managers of the family businesses should establish the balance betweenthe organizational values and the family values accurately, and determine which values andconvictions belonging to family culture are to be kept alive withi n the organizational values.Within the framework of this goal, a study has been carried out regarding the relationshipbetween the family values and the organizational culture within the family businesses in IspartaCity, the findings have been evaluated and the interpreted.
Collections