İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu I. ve II. kademe öğretmenlerinin zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemek; cinsiyet, kıdem, branş, okul türü, medeni durum, eğitim durumu, kadro durumu ve zaman yönetimi ile ilgili yayın okuma düzeyi gibi değişkenlerin zaman yönetimine ilişkin görüşlerine etkilerini incelemektir.Bu çalışma Denizli il örnekleminde 468 ilköğretim okulu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerini belirlemek için Britton ve Tesser tarafından geliştirilen Zaman Yönetimi Envanterinin 23 maddelik adaptasyonu olan ?Zaman Yönetimi Anketi? uygulanmıştır. Ankette elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Bu araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Çalışmaya katılan ilköğretim okulu öğretmenlerinin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşleri ?yüksek? düzeydedir. Öğretmenlerin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde ?cinsiyete, okul türüne ve kadro durumuna? bağlı anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Fakat öğretmenlerin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde ?medeni duruma, kıdeme (hizmet yılı), eğitim durumuna, ilgili yayın okuma düzeyine ve branşa? bağlı anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The purpose of this study was to find out the views of the Elementary and Middle school teachers regarding time management and to investigate the effects of variables, such as gender, experience, branch, school type, marital status, educational level, job status, and level of reading journals about time management on the views of these participants with regard to time management.There were a total of four hundreds sixty eight Elementary and Middle school teachers involved in this study that took place in Denizli. The researcher used a questionnaire called ?Time Management Questionnaire? that was developed by Britton and Tesser. The adapted version of the questionnaire including 23 items was used in this study to find out the views of the participants. After the collection of the quantitative data, the researcher used descriptive statistics, Independent Samples T Test and One-Way ANOVA in the analysis of the data.The study indicated that the Elementary and Middle school teachers? views about the general time management was at a high level, and that although the variables such as gender, school type and job status were not great factors on the views of the Elementary and Middle school teachers regarding general time management, the variables such as marital status, experience, educational level, level of reading and branch journals about time management were vital factors on the participants `views regarding general time management.
Collections