Ayaş (Ankara) kaplıcalarının termal turizm açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm ve seyahat sektörü, dünyada en fazla iş sahası yaratan sektörlerden biridir. Özellikle ülkelerin dış ticaret açıklarını turizm endüstrisi yoluyla karşılamaları, dünya turizm eğilimlerinde değişikliklerin meydana gelmesine neden olmuştur. Bu durum yenilik ve değişiklik talebini artırmaktadır. Deniz, kum ve güneşten oluşan talebin yerini kültür, tarih, kongre, sağlık, heyecan ve eğlence motifleri almakta, kıyı turizmi yerine tüm ülkenin, sezonluk seyahatler yerine de yılın tüm aylarına yayılan turizm faaliyetleri gelişmektedir. Bu nedenlerle, alternatif turizm faaliyetleri arasında, Türkiye turizm sektörünün doğal potansiyel kaynak kullanımı planlanırken, önemle ele alınması gereken potansiyel zenginliklerden biri de, `termal kaynaklar` ve termal turizm olmalıdır.Bu nedenle çalışmamızın nihai amacını, Ayaş termal alanının turistik potansiyelinin bütün yönleriyle ele alınıp, mevcut tesislerin tanıtılması yanında, geleceğe yönelik olarak yapılması gerekenlerin belirlenmesi ve karşılaşılan sorunlara çözüm yollarının aranması oluşturmuştur.Araştırma alanında bulunan termal arz kaynaklarının yapısına ve hizmetlerinin mevcut durumuna göre; Ayaş termal alanının, ulaşım sorunun getirdiği ek maliyet ve belediye hizmetlerinin yeterli olmaması nedeniyle oluşan gider kalemleri ile yakın çevresinde turistik arz oluşturacak çeşitliliğin çok kısıtlı oluşunun neticesinde marka değeri oluşturamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Turizm, Termal Turizm, Jeotermal Tourism and travelling are the most popular sectors in terms of job opportunity all over the world.Especially, providing the deficits on foreing trade revenues with tourism profit is mostly used by countries.Hence, this resulted in a change on tourism tendency.This situation leads to an increase in demand of innovation and development.For example; sea,beach and sunshine pleasure give way to culture,history,healthy way of living,adrenaline and entertainment.Likewise, tourism activities that are popular throughout the year,may be preferred instead of coastal tourism and seasonal tours.Therefore, thermal tourism especially ?thermal springs? must be a potential wealth item that must be taken into account while planning the natural resource utilization of Turkey in terms of tourism.Consequently, our main study is to consider the tourism potential of Ayaş Thermal Area in great detail, advertise the existing facilities together with the determination of TO-DO list and solution theories for the common problems,encountered.In conclusion; with respect to the structure and utilization of thermal resources in research area, Ayaş Thermal Area couldn't achieve to create a brand equity due to scarcity of variation on natural beauty around as well as having much more overspend because of transportation problem and city services.Key Words: Tourism, Thermal Tourism, Geothermal
Collections