İlköğretim fen ve teknoloji dersi etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğretmenlerin ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemek ve görüşler arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2008?2009 Eğitim-Öğretim yılında Afyonkarahisar merkez ilçedeki ve merkez ilçeye bağlı köyler ve kasabalardaki toplam 85 ilköğretim okulunda Fen ve Teknoloji dersine giren 306 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın alt problemlerinden elde edilen puanların gruplar arası karşılaştırmaları için, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda; ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin öğretmenlerin görüşleri arasında, cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem, fen laboratuarı, araç- gereç yeterliliği, programın tanıtılması, derse girdikleri sınıf ve etkinlikleri yapma değişkenlerinde .05 düzeyinde anlamlı farklılıklar çıkmıştır. This research is made to determine differences among teachers? opinions on science and technology lessons? activities in Elementary School and to find whether there are reasonable differences among the opinions with reference to some variables.The study group has included 306 Science and Technology Lesson teachers from 85 urban and rural elementary schools of Afyonkarahisar in the education year of 2008-2009. The independent t and One-sided Variance Analysis tests were used to compare the inter-group points calculated from the sub-problems of the research.At the end of the research; reasonable differences have been found at the level of .05 within the variables such as gender, education level, occupational experience, science labs, equipment sufficiency, introduction of the program, the grade of classes and implementation of the activities among the teachers? opinions on science and technology lessons? activities of elementary schools.
Collections