Kurumsal itibarın oluşumunda liderliğin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal itibar, elmasa benzetilen yüzeyleriyle bütün kurumların en değerlivarlığıdır. ?tibarın elde edinilmesi için uzun bir sürece ihtiyaç duyulmasına karsın,kolay bir sekilde kaybedilebilmektedir. Kırılgan yapısıyla kurumsal itibar, bilhassa2000'li yılların baslarından beri önem verilen bir konu olmakla kalmayıp, aynızamanda firmaların rekabette kullandığı önemli bir sinyaldir. Dolayısıyla kurumlarınliderleri, rekabetçi bir avantaj yaratmada bu aracı etkin sekilde kullanmaktadırlar.Ancak bu aracın olusumundan sürdürülebilirliğini sağlamaya kadar kendilerinin rolü,hiç de azımsanmayacak bir ölçüdedir. Özellikle bas halkla iliskiler uygulayıcısı veitibarın bas ileticisi olarak kurumlarının itibarının yönetilmesinden sorumludurlar.Simdiye kadar yapılan arastırmalarda, her ne kadar liderlerin kurumsal itibarüzerindeki etkileri itibar bilesenleri bağlamında net olarak gösterilemese de, kendiitibarlarının etkisi bağlamında gösterilmeye çalısılmıstır. Elde edilen bulgulara görebu etkiler, ülkeden ülkeye ve kültürden kültüre değismektedir. Bu çalısmanın amacı,Türkiye'de 2007 itibar sıralamasına giren firma liderlerinin, kurumlarının itibarlarıüzerindeki rollerini belirleyebilmektir. Çalısma, kurumsal itibarın olusumu, liderliğinkurumsal itibar üzerindeki etkisi ve kurumsal itibarın olusumunda liderliğin rolüneyönelik uygulama ve değerlendirme adlı konuları kapsamaktadır. Çalısmanınhipotezleri, liderlerin kurumsal itibar üzerindeki etkilerini belirleyebilmek üzereliderlik özellikleri, liderlerin görünürlüğü ve liderlerin piyasalar üzerindeki etkileriolarak olusturulmustur. Liderlerin demografik özellikleri ile kurumsal itibarsıralamaları arasında liderlerin eğitim ve CEO olarak bulundukları yerlerdekideneyimleri olarak anlamlı iliskiler bulundu. Ayrıca liderlerin demografik özellikleriile liderlerin basında görünürlükleri arasında anlamlı iliskiler bulundu. Son olarakkurumların hisse değerleri ile kurumsal itibar bilesenleri sıralamaları arasında tersyönlü iliskiler bulundu. Elde edilen iliskiler, itibar yürütücüleri üzerindegösterilmeye çalısılmıstır. Comparable to the layers of a diamond, corporate reputation is the mostvaluable asset for companies. While a long time is needed to gain reputation, it maybe lost very easily. With its fragile structure, corporate reputation is not just aconcept gaining importance since 2000, but also an important signal used by firms incompetition. Corporate leaders use this means effectively to create a competitiveadvantage for their firms. Corporate leaders have a significant role not only increating corporate reputation but also in sustaining it. As the leading public relationsexecutors, the corporate leaders are responsible for managing corporate reputation.Although in the studies conducted so far the effect of leaders on corporatereputation has not been shown in terms of reputation components, it has beencovered in terms of their own reputation. According to the findings of these studies,these effects change from culture to culture and country to country. The purpose ofthis study is to determine the role of leaders in firms included in 2007 reputationrankings of Turkey on their corporation?s reputation. This study covers the formationof corporate reputation, influence of leadership on corporate reputation, and theapplication and the evaluation of the role of leadership on formation corporatereputation. The hypotheses of this study is formed to determine influence ofleadership on corporate reputation as the leaders attributions, visibility of the leadersand the effects on the markets of the leaders. The significant correlations were foundamong the gradings of corporate reputations with the demographic attributions of theleaders as the level of education of the leaders and the experiences of the places to beavailable of the leaders as the CEO. In addition, among the visibility on newspapersof the leaders with the gradings of corporate reputations, the significant correlationswere found. Lastly, the opposite correlations were found among the values ofcorporate shares with the gradings of corporate reputations. The obtained correlationsare tried to be shown on what drives corporate reputations.
Collections