Çocuk yuvası bakımında bulunan çocukların davranış sorunları ve çocuk yuvası personeline yapılan eğitimin bu sorunlar üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Isparta Merkez Çocuk Yuvasında bulunan 7-12 yaş korunmaya muhtaç çocukların davranış sorunlarını belirlemek, bu sorunlara etki eden faktörleri tespit etmek ve personele yapılan eğitimin çocukların davranış sorunlarına olan etkisini belirlemek, sonuçlar doğrultusunda gerekli niteliklere sahip personel profiline ulaşmada katkı sağlamak amaçları hedeflenmiştir.Çocuk yuvasında bakım altında olan çocuklardan, en az 6 aydır kurum bakımında olan ve zihinsel özrü olmayan 30 çocuk araştırmaya alınmıştır. Sosyo-demografik özellikleri ve davranış sorunu puanları tespit edilmiştir. Kurum personeline yapılan eğitimden 7 ay sonra, davranış sorunu puanları tekrar ölçülmüştür. Ancak çocukların bir kısmının yurttan ayrılması nedeniyle 12 çocuğa ulaşılabilmiştir. Kurumda 6 aydır bulunan ve zihinsel olarak sağlıklı olan 12 yeni çocuk da araştırmaya dahil edilmiştir.Yuvadaki çocukların yarısından fazlası erkektir. %73,8'inin anne ve babası sağ fakat ayrıdır. %97,6'sının en az bir kardeşi vardır, çoğunluğunun bakıma alınma sebebi aile birliğinin bozulmasıdır. Erkeklerin davranış sorunu puanları kızlardan daha yüksektir. Kurum bakımına alınma yaşı düştükçe ve kurumda kalma süresi uzadıkça, davranış sorunu puanı artmaktadır. Kronik hastalığı olanların davranış sorunları daha fazladır.Kurum personeline yapılan eğitim sonrası Isparta Merkez çocuk yuvasındaki çocukların davranış sorunu puanları düşmüştür. Sonuç olarak personel eğitimi yararlı olmuş ve çocukların davranışlarında olumlu gelişmeler görülmüştür.Anahtar sözcükler: davranış sorunu puanı, çocuk yuvası, personel eğitimi. The aims of this study are to define the behavioral problems of 7-12 year old children in Isparta Central Nursery School who need care, determine the factors which affect these problems and the effect of staff education on these problems and according to the results to reach the staff who has the necessary qualities.Thirty children who are under care in nursery school for 6 months and do not have mental retardation are included to this study. Social-demographical qualities and behavioral problem points are defined. After 7 months education of the staff the behavioral problem points are measured again. However because of the leaving of some children only 12 students were reached. New 12 mentally healthy students who are in the nursery school for 6 months were included to the study.More than half of the children in the school was male. %73.8 of the children?s parents were alive but divorced. %97.6 of the children have minimum one sister/brother and the main reason of being in nursery school was divorced parents. Male students? behavioral problem point was higher than female students. Behavioral problem points are high in the students who came the nursery school very early and who stay so long (?). The students? who have chronical diseases behavioral problem point were higher.Behavioral problem points of the children in Isparta Central Nursery School bacame lower after the education of the staff. As a result the education of the staff was useful and positive changes in the behaviors of the children were seen.Key words: behavioral problem point, nursery school, staff education
Collections